Domnul Iisus se roagă


 Domnul Iisus se roagă.               

Departe, mult prea departe, Doamne, acum sunt
Și sărbătoarea de Paște este doar o amintire,
Printre străini îmi trecură anii și-s cărunt,
Iar inima îmi este tristă, tristă fără de iubire.

În Grădina Ghetsimani Domnul Iisus se roagă,
În noaptea ce face simțurile omenirii să doarmă,
Ca păcatele noastre cu ruga Sa să se șteargă,
Să avem Răstignirea Lui în viață, ca sfântă armă.

Când cugetul Lui e învăluit de neguri de moarte,
Se roagă la Tatăl să îl ajute Paharul să-l bea,
Îi spune că a îndeplinit pe pământ poruncile toate,
Iar Tatăl îl primește la dreapta Sa pe veci să stea.

Tatăl Ceresc, de durere, catapeteasma în două a rupt
Și în noapte adâncă a stins toate luminile zilei,
Ca semn că El este Fiul ce El L-a trimis în trup văzut,
Să înnoiască pe Adam, ce în păcatul morții a căzut.

În amintirea Răstignirii Lui, Paștele Sfânt vine
Și eu îl petrec cu gândul La Domnul meu Iisus,
Ajută-mă să găsesc în viață drumul către Tine,
Să mă înfrupt cu o fărâmă din Cina Ta de Sus.

Furtunile vieții crunt m-au smuls din rădăcini
Și m-au purtat pe drumuri răzlețe ca pe spini,
Ramul cel tânăr a adus roadă multă și bună la străini,
Acum bătrân, se roagă să ajungă acasă la străbuni.

Ajută, Doamne, la tot poporul de români, înstrăinat,
Să se adune iar la Cina Cea de Taină în vatra sfântă,
Cu frații lui în graiul românesc să stea la sfat
Și ,,Hristos a Înviat” să se audă cum fericiți cu toții cântă.

Și dacă drumul către casă cu neputința este îngrădit,
Trimite a Ta Lumină să le aducă în suflet sfântă bucurie,
Și de-i poftit, lasă să setea la masă cu Fiul Tău iubit,
Singurătatea grea să îi alunge cu mireasmă de tămâie.

Iar dacă dorul de cei dragi în astă seară-i mult prea greu,
Să aduci veste bună de la ei că sunt cu toții sănătoși,
Ca pe o făclie, aprinde speranța revederii în sufletul meu
Să ne îmbrățișăm curând acasă, cu toții bucuroși.                                                   Autor: Mariana Zlatan Chihaia 


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta