Cântare de laudă la Sfântul Vasile, episcopul Amasiei


 


Sfântul Vasile în temniță zace,
Pentru Cinstita Cruce și
Sfânta Credință în Hristos
Chinuri suferind.

El în Psalmi aduce cântare de laudă Domnului,
Care pentru dragostea dreptății
să sufere l-a învrednicit.

Tribunul împăratului către Vasile zice:
„Ascultă, bătrâne, împăratul Liciniu,
al zeilor protector,
Ție îți poruncește ca zeilor să jertfești,
Iar de Hristos să te lepezi.
De nu, te-așteaptă amară moarte. "

Sfântul Vasile, de bucurie cu totul luminat,
Tribunului i-aduce minunat răspuns:
„Astfel să zici răului împărat:
împărăția ta toată la picioare de mi-ai pune-o,
Dar mi-ai lua pe Hristos al meu Cel înviat,
Mi-ai oferi mult mai puțin
Decât mi-ai lua.

Tu, vânzător de Hristos Dumnezeu,
Voiești și pe mine scârnav trădător să mă faci?!
O, dătătorule de moarte, mie de moarte nu mi-e frică!
Căci rob sunt al Domnului meu Hristos, Dătătorul Vieții!"

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta