Cântare de laudă la Sfântul Moise, arapul


Binecuvântat este omul căruia
I-a iertat Dumnezeu păcatele!
Bucuros este el,
bucuros în amândouă lumi!

Moise, arapul, ca un alt fiu risipitor,
La Domnul s-a întors,
plângându-și păcatele cu amar!

El trupul și-a supus cu postiri lungi și aspre,
Al Avveei Moise chip este negru,
Dar sufletul lui este alb!
El trupul și-a supus
cu privegheri lungi și aspre,
Și astfel a scăpat din al diavolilor laț.
Sufletul lui s-a făcut precum un lac de munte,
Care privește la cer, cu ape limpezi, clare:
în unda lui chiar Cerul își vede al său chip.

Frații pe Avva Moise întreabă:
„Au păcatele altora nu te întristează?
Nu vrei și alții să scape de al lor păcat? "

Lor Avva Moise, arapul le răspunde cu lacrimi:
„ Câtă vreme al meu păcat încă-ntru mine este,
Precum întru o casă hoitul de om mort,
De al altui' păcat nu pot să mă-ngrijesc,
Ci îmi ajunge-al meu,
Pe care să mi-l plâng. "

Leul feroce adesea
întru blând miel se preface,
Astă minune numai
Hristos o poate lucra.

Avva Moise demult fost-a
cumplit leu de munte,
Și cu toate acestea s-a făcut
într-un blând miel.

Pentru ale Avvei Moise
jertfe și rugăciuni sfinte,
Stăpâne Doamne Iisuse,
Miluiește-ne pe noi.

 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta