I Corinteni 1, 26-31; 2, 1-5



Prochimen, al Tuturor Sfinților, glasul al 7-lea (Psalm 31: 12, 1)

Bucurați-vă în Domnul și vă veseliți, drepților.

Stih: Fericiți cărora s-au iertat fărădelegile și cărora s-au acoperit păcatele.

Alt prochimen, pentru cei morți, glasul al 6-lea (Psalm 24: 14, 1-2)

Sufletul lor întru bunătăți se vor sălășlui și seminția lui va moșteni pământul.

Stih: Către Tine, Doamne, am ridicat sufletul meu.

26 Fiindcă uitați-vă la chemarea voastră, fraților: că nu mulți sunt înțelepți după trupk, nu mulți sunt puternici, nu mulți sunt de neam bunl; 27 dar tocmai pe cele nebune ale lumii le-a ales Dumnezeu ca să-i dea de rușine pe cei înțelepți; și tocmai pe cele slabe ale lumii le-a ales Dumnezeu ca să-i dea de rușine pe cei tari; 28 și tocmai pe cele de neam de jos ale lumii, pe cele disprețuite le-a ales Dumnezeu; pe cele ce nu sunt, ca să le facă de nimicm pe cele ce sunt, 29 așa ca nici un trup să nu se laude în fața lui Dumnezeu. 30 Din El dar sunteți voi întru Hristos Iisus, Cel ce de la Dumnezeu S'a făcut pentru noi înțelepciune, dreptate și sfințire și răscumpărare, 31 pentru ca, după cum este scris, cel ce se laudă, în Domnul să se laude.

1 Și când am venit la voi, fraților, nu cu greutateaa cuvântului sau a înțelepciunii am venit eu să vă vestesc taina lui Dumnezeu. 2 Că n'am socotit ca'ntre voi să știu altceva decât pe Iisus Hristos; și pe Acesta, răstignit... 3 Și'ntru slăbiciune și cu frică și cu mare cutremurb am fost la voi. 4 Și cuvântul meu și propovăduirea mea nu stăteau în cuvântări de'nduplecarec ale înțelepciunii omenești, ci în arătarea Duhului și a puteriid, 5 pentru ca credința voastră să nu fie întru înțelepciunea oamenilor, ci întru puterea lui Dumnezeu.

Aliluia, al Tuturor Sfinților, glasul al 4-lea (Psalm 33: 16, 18)

Stih 1: Strigat-au drepții și Domnul i-a auzit și din toate necazurile lor i-a izbăvit.

Stih 2: Multe sunt necazurile drepților, dar din toate acelea îi va izbăvi pe ei Domnul.

Alt Aliluia, pentru cei morți, glasul al 6-lea (Psalm 64: 4, 5)

Stih 1: Fericiți sunt cei pe care i-ai ales și i-ai primit Doamne.

Stih 2: Locui-vor în curțile Tale și se vor umple de bunătățile casei Tale. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta