Acatistul Sfinților paisprezece mii de prunci uciși de Irod


 


Preotul dă obișnuita binecuvântare:

Binecuvântat este Dumnezeul nostru totdeauna, acum şi pururea şi în vecii vecilor.

Strana: Amin.

Iar dacă nu este preot, se zice:

În Numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh. Amin!

Apoi Rugăciunile începătoare:

Slavă Ție, Dumnezeul nostru, slavă Ție.

Împărate ceresc, Mângâietorule, Duhul adevărului, Care pretutindenea ești și toate le împlinești, Vistierul bunătăților și Dătătorule de viață, vino și Te sălășluiește întru noi, și ne curățește pe noi de toată întinăciunea și mântuiește, Bunule, sufletele noastre.

Sfinte Dumnezeule, Sfinte tare, Sfinte fără de moarte, miluiește-ne pe noi. (de trei ori cu trei închinăciuni)

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Preasfântă Treime, miluiește-ne pe noi. Doamne, curățește păcatele noastre. Stăpâne, iartă fărădelegile noastre. Sfinte, cercetează și vindecă neputințele noastre, pentru numele Tău.

Doamne, miluiește. (de 3 ori)

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Tatăl nostru, Care ești în ceruri, sfințească-Se numele Tău, vie împărăția Ta, fie voia Ta, precum în cer așa și pe pământ. Pâinea noastră cea de toate zilele, dă-ne-o nouă astăzi și ne iartă nouă greșelile noastre, precum și noi iertăm greșiților noștri. Și nu ne duce pe noi în ispită, ci ne izbăvește de cel rău.

Preotul: Că a Ta este împărăția și puterea și slava, a Tatălui și a Fiului și a Sfântului Duh, acum și pururea și în vecii vecilor.

Strana: Amin.

iar de nu este preot, se zice: Pentru rugăciunile Sfinților Părinților noștri, Doamne Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu miluiește-ne pe noi. Amin.

Apoi Troparele de umilință, glasul al șaselea:

Miluieşte-ne pe noi, Doamne, miluieşte-ne pe noi, că nepricepându-ne de niciun răspuns, această rugăciune aducem Ţie, ca unui Stăpân, noi păcătoşii robii Tăi, miluieşte-ne pe noi.

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh.

Doamne, miluieşte-ne pe noi că întru Tine am nădăjduit, nu Te mânia pe noi foarte, nici pomeni fărădelegile noastre, ci caută şi acum ca un milostiv şi ne izbăveşte pe noi de vrăjmaşii noştri, că Tu eşti Dumnezeul nostru şi noi suntem poporul Tău, toţi lucrul mâinilor Tale şi numele Tău chemăm.

Și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

A Născătoarei de Dumnezeu:

Uşa milostivirii deschide-o nouă, binecuvântată Născătoare de Dumnezeu, Fecioară, ca să nu pierim cei ce nădăjduim întru tine, ci să ne izbăvim prin tine din nevoi, că tu eşti mântuirea neamului creştinesc.

Apoi Crezul:

Cred întru Unul Dumnezeu, Tatăl Atotţiitorul, Făcătorul cerului şi al pământului, văzutelor tuturor şi nevăzutelor.
Şi întru Unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul-Născut, Care din Tatăl S-a născut, mai înainte de toţi vecii. Lumină din Lumină, Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat, născut, nu făcut, Cel de o fiinţă cu Tatăl, prin Care toate s-au făcut.
Care pentru noi oamenii şi pentru a noastră mântuire, S-a pogorât din ceruri şi S-a întrupat de la Duhul Sfânt şi din Maria Fecioara şi S-a făcut om.
Şi S-a răstignit pentru noi în zilele lui Ponţiu Pilat şi a pătimit şi S-a îngropat.
Şi a înviat a treia zi, după Scripturi.
Şi S-a înălţat la ceruri şi şade de-a dreapta Tatălui.
Şi iarăşi va să vină cu slavă, să judece viii şi morţii, a Cărui Împărăţie nu va avea sfârşit.
Şi întru Duhul Sfânt, Domnul de viaţă făcătorul, Care de la Tatăl purcede, Cela Ce împreună cu Tatăl şi cu Fiul este închinat şi slăvit, Care a grăit prin prooroci.
Întru una, sfântă, sobornicească şi apostolească (apostolică) Biserică.
Mărturisesc un Botez întru iertarea păcatelor.
Aştept învierea morţilor.
Şi viaţa veacului ce va să fie. Amin.

Doamne, miluiește. (de 12 ori)

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Veniți să ne închinăm Împăratului nostru Dumnezeu!
Veniți să ne închinăm și să cădem la Hristos, Împăratul nostru Dumnezeu!
Veniți să ne închinăm și să cădem la Însuși Hristos, Împăratul și Dumnezeul nostru! (cu trei închinăciuni)

Psalmul 142:

1. Doamne, auzi rugăciunea mea, ascultă cererea mea, întru credincioșia Ta, auzi‑mă, întru dreptatea Ta.
2. Să nu intri la judecată cu robul Tău, că nimeni din cei vii nu‑i drept înaintea Ta.
3. Vrăjmașul prigonește sufletul meu și viața mea o calcă în picioare; făcutu‑m‑a să locuiesc în întuneric ca morții cei din veacuri.
4. Mâhnit e duhul în mine și inima mea încremenită înlăuntrul meu.
5. Adusu‑mi‑am aminte de zilele cele de demult; cugetat‑am la toate lucrurile Tale, la faptele mâinilor Tale m‑am gândit.
6. Întins‑am către Tine mâinile mele, sufletul meu ca un pământ însetoșat.
7. Degrab auzi‑mă, Doamne, că a slăbit duhul meu, nu‑Ți întoarce fața Ta de la mine, ca să nu mă asemăn celor ce se coboară în mormânt.
8. Fă să aud dimineața mila Ta, că la Tine îmi este nădejdea; arată‑mi calea pe care voi merge, că la Tine am ridicat sufletul meu.
9. Scapă‑mă de vrăjmașii mei, că la Tine alerg, Doamne.
10. Învață‑mă să fac voia Ta, că Tu ești Dumnezeul meu; Duhul Tău cel bun să mă povățuiască la pământul dreptății.
11. Pentru numele Tău, Doamne, dăruiește‑mi viață, întru dreptatea Ta scoate din necaz sufletul meu.
12. Fă bunătate de stârpește pe vrăjmașii mei și pierde pe toți cei ce necăjesc sufletul meu, că eu sunt robul Tău.

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Aliluia, Aliluia, Aliluia, slavă Ţie, Dumnezeule!
Aliluia, Aliluia, Aliluia, slavă Ţie, Dumnezeule!
Aliluia, Aliluia, Aliluia, slavă Ţie, Dumnezeul nostru, slavă Ţie! (cu trei închinăciuni)

Dumnezeu este Domnul și S-a arătat nouă. Bine este cuvântat Cel ce vine întru numele Domnului. (de trei ori)

Troparul Sfinților 14.000 de prunci uciși din porunca lui Irod

Glasul 1

Pentru durerile sfinților, care pentru Tine au pătimit, Milostiv fii, Doamne și vindecă toate durerile noastre, Iubitorule de oameni.

Doamne, miluiește. (de 12 ori)

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Psalmul 50:

1. Miluiește‑mă, Dumnezeule, după mare mila Ta.
2. Și după mulțimea îndurărilor Tale, șterge fărădelegea mea.
3. Mai vârtos mă spală de fărădelegea mea și de păcatul meu mă curățește.
4. Că fărădelegea mea eu o cunosc și păcatul meu înaintea mea este pururea.
5. Ție Unuia am greșit și rău înaintea Ta am făcut, așa încât drept ești Tu întru cuvintele Tale și biruitor când vei judeca Tu.
6. Că iată, întru fărădelegi m‑am zămislit și în păcate m‑a născut maica mea.
7. Că iată, adevărul ai iubit; cele nearătate și cele ascunse ale înțelepciunii Tale mi‑ai arătat mie.
8. Stropi‑mă‑vei cu isop și mă voi curăți; spăla-mă‑vei și mai vârtos decât zăpada mă voi albi.
9. Auzului meu vei da bucurie și veselie; bucura-se‑vor oasele mele cele smerite.
10. Întoarce fața Ta de la păcatele mele și toate fărădelegile mele șterge‑le.
11. Inimă curată zidește întru mine, Dumnezeule, și duh drept înnoiește întru cele dinlăuntru ale mele.
12. Nu mă lepăda de la fața Ta și Duhul Tău Cel Sfânt nu‑L lua de la mine.
13. Dă‑mi mie bucuria mântuirii Tale și cu duh stăpânitor mă întărește.
14. Învăța‑voi pe cei fără de lege căile Tale și cei necredincioși la Tine se vor întoarce.
15. Izbăvește‑mă de vărsarea de sânge, Dumnezeule, Dumnezeul mântuirii mele; bucura‑se‑va limba mea de dreptatea Ta.
16. Doamne, buzele mele vei deschide și gura mea va vesti lauda Ta.
17. Că de ai fi voit jertfă, Ți‑aș fi dat; arderile de tot nu le vei binevoi.
18. Jertfa lui Dumnezeu, duhul umilit, inima înfrântă și smerită Dumnezeu nu o va urgisi.
19. Fă bine, Doamne, întru bunăvoirea Ta, Sionului, și să se zidească zidurile Ierusalimului.
20. Atunci vei binevoi jertfa dreptății, prinosul și arderile de tot; atunci vor pune pe altarul Tău viței.

Condacul 1

Ca cei ce pentru Hristos ați fost junghiați ca niște miei, Sfinților Prunci, cu podoaba nevinovăției ați luminat lumea. Jertfa dumnezeiască închipuind, în grădina Raiului ați înflorit. Pentru aceasta, cântăm cu îngereștile cete: Aliluia!

Icosul 1

Nevăzutul potrivnic, nemairăbdând minunea întrupării lui Dumnezeu a stârnit răzbunătoarea mânie a împăratului Irod, însă cum nici un fir de păr nu se mișcă fără voia Celui de Sus, Hristos S-a purtat pe brațele Fecioarei în Egipt, iar holdele jertfei voastre s-au strâns întru înmulțirea Bisericii biruitoare, pentru care toți cei ce cinstesc patimile voastre strigă:
Bucurați-vă, că pentru Hristos ați fost uciși;
Bucurați-vă, că de mâna cea nevăzută a Domnului, ca niște prescuri, ați fost liturghisiți;
Bucurați-vă, că sângele vostru a spălat pământul întinat de păcate;
Bucurați-vă, că numele Domnului v-a fost altar de jertfă;
Bucurați-vă, că sunteți ca un buchet de flori binemirositoare pus la icoana Întrupării;
Bucurați-vă, că trupurile voastre s-au frânt ca o pâine de rai înaintea lui Dumnezeu;
Bucurați-vă, că jertfa Pruncului dumnezeiesc o ați închipuit;
Bucurați-vă, că îngerii din ceruri v-au slujit;
Bucurați-vă, bucuria plânselor mame;
Bucurați-vă, nădejdea celor fără de nici o apărare;
Bucurați-vă, ajutorul celor fără de scăpare;
Bucurați-vă, bucuria și ocrotirea pruncilor;
Bucurați-vă, Sfinților Prunci Martiri uciși de Irod pentru Domnul Hristos!

Condacul al 2-lea

Lacrimile mamelor nemângâiate s-au amestecat cu sângele vostru, stropind pământul inimilor cu puterea înfricoșătoare a jertfei. În sfințenie ați fost îmbrăcați, Pruncilor, zguduind porțile întunericului cu solia izbăvirii. Pentru aceasta, cântăm împreună cu voi: Aliluia!

Icosul al 2-lea

Darul vieții nestricăcioase l-ați primit și binecuvântarea lui Dumnezeu Tatăl, întru sfințenie să liturghisiți iubirea prin jertfă, slujind dumnezeieștii pronii întru mântuirea lumii. Pentru aceasta strigăm vouă:
Bucurați-vă, potolirea mâniei tiranilor;
Bucurați-vă, rodirea rugăciunii mamelor;
Bucurați-vă, încetarea urii și răzbunării;
Bucurați-vă, curcubeie ale iertării și împăcării;
Bucurați-vă, acoperământ al celor prigoniți;
Bucurați-vă, luminare de ziuă a conștiinței;
Bucurați-vă, că sânul raiului v-a alăptat;
Bucurați-vă, pregătitori ai înfricoșătoarei Jertfe;
Bucurați-vă, îmbolditori ai curăției;
Bucurați-vă, surpători ai invidiei;
Bucurați-vă, alungători ai iubirii de stăpânire;
Bucurați-vă, Sfinților Prunci Martiri uciși de Irod pentru Domnul Hristos!

Condacul al 3-lea

La Dumnezeu toate sunt cu putință. Binevoind El a vă îmbrăca întru desăvârșirea sfințeniei în chiar zorii vieții pământești, cerurile s-au minunat slăvind nespusa purtare de grijă și înțelepciune dumnezeiască. Pentru aceasta, smerindu-ne cugetele, cântăm lui Dumnezeu: Aliluia!

Icosul al 3-lea

Preînchipuind pe Pruncul Iisus jertfit în potirul înfricoșat al Sfintei Euharistii, v-ați împărtășit, Sfinților Prunci, de dulceața Duhului Sfânt, fiind tare nădejde celor ce caută statornic pruncia inimii. Pentru aceasta strigăm vouă:
Bucurați-vă, luminători ai nopții sufletului;
Bucurați-vă, vestitori ai primăverii de taină;
Bucurați-vă, solitori ai Învierii;
Bucurați-vă, raze ale Bisericii biruitoare;
Bucurați-vă, ruguri aprinse de cântarea cerească;
Bucurați-vă, făclii nestinse de rugăciune;
Bucurați-vă, pietre de temelie duhovnicească;
Bucurați-vă, chipuri ale nevinovăției;
Bucurați-vă, potire ale bucuriei;
Bucurați-vă, adieri ale Duhului;
Bucurați-vă, semințe ale Cuvântului;
Bucurați-vă, prunci înfrățiți la sânurile Tatălui;
Bucurați-vă, Sfinților Prunci Martiri uciși de Irod pentru Domnul Hristos!

Condacul al 4-lea

Lumină din Lumina cea adevărată ați primit, fiind mutați la Învierea Domnului în raiul cel descuiat, de unde vă rugați neîncetat pentru noi, întru curăția și simplitatea sufletelor. Pentru aceasta, nădejde luând, ne unim glasurile întru a cânta: Aliluia!

Icosul al 4-lea

Vai, cum lăcrimați, Sfinților Prunci, văzând întinzându-se în lume lepra uciderii de prunci, cum vărsați izvoare de lacrimi pentru nemângâiații copii ai lui Dumnezeu, lipsiți de darul luminii și vieții! Cum plângeți sufletele părinților, strivite sub povara neiubirii! Pentru aceasta strigăm vouă:
Bucurați-vă, înduioșarea și aducerea la pocăință a lepădătorilor de prunci;
Bucurați-vă, opritorii gândului înfricoșător al avortului;
Bucurați-vă, îndulcitorii durerilor nașterii;
Bucurați-vă, comori ale țarinii inimii;
Bucurați-vă, păzitori ai fecioriei minții;
Bucurați-vă, întăritori ai credinței;
Bucurați-vă, candele aprinse la icoana Întrupării;
Bucurați-vă, bucuria Maicii Domnului;
Bucurați-vă, că ruga ei dulce durerea v-a alinat;
Bucurați-vă, că în icoana raiului ați pășit;
Bucurați-vă, că graiul cel nestricăcios l-ați dobândit;
Bucurați-vă, că din Pomul Vieții v-ați împărtășit;
Bucurați-vă, Sfinților Prunci Martiri uciși de Irod pentru Domnul Hristos!

Condacul al 5-lea

Cu rugăciunile voastre, Sfinților Prunci, ca niște liturghisitori ai tainei nașterii, chemați milostivirea lui Dumnezeu pentru zămislirea și ocrotirea pruncilor și alinarea durerilor nașterii. Pentru aceasta, rugându-vă a îndepărta de la noi toată boala cea sufletească și trupească, cântăm împreună cu voi: Aliluia!

Icosul al 5-lea

În încercări și prigoane ajutați pe cei fără de apărare, ca încredințându-se cu totul Domnului, să poată a săvârși în pace voia Sa cea sfântă. Pentru aceasta, Sfinților Prunci, ne închinăm icoanei nevinovăției voastre, strigând unele ca acestea:
Bucurați-vă, picături din roua Duhului;
Bucurați-vă, verigi între legea cea veche și nouă;
Bucurați-vă, flori ale Crucii;
Bucurați-vă, lăstare ale schimbării minții;
Bucurați-vă, izvoare de gingășie duhovnicească;
Bucurați-vă, firimituri de mană cerească;
Bucurați-vă, că v-ați alăturat îngerilor lui Hristos;
Bucurați-vă, surparea zidului gros de patimi;
Bucurați-vă, altare ale Duhului;
Bucurați-vă, mușchi crescuți pe Piatra din capul unghiului;
Bucurați-vă, mlădițe ale vieții neîntinate;
Bucurați-vă, înmuguriri ale dragostei de frate;
Bucurați-vă, Sfinților Prunci Martiri uciși de Irod pentru Domnul Hristos!

Condacul al 6-lea

Preasfânta Fecioară Maria mult s-a îndurerat la trecerea voastră din viața pământească, Sfinților, rugând fierbinte pe Fiul ei și Dumnezeu ca pururea să vă fie aproape cu Tatăl și cu Duhul. Iar aceasta împlinindu-se, mijlociți acum înaintea Sfintei Treimi pentru sufletele noastre, cântând cu îngereștile cete: Aliluia!

Icosul al 6-lea

Văzând cu mintea Sfânta Fecioară pe mamele deznădăjduite și plânse lângă trupurile voastre fără viață, Sfinților Prunci, a pus în sufletul ei chipul sabiei ce urma să-i străbată inima la moartea Domnului Iisus. Să privim dar și noi în chip înțelegător la sfârșitul acestei vieți trecătoare ca la o trecere de taină prin Cruce către Înviere, și să strigăm unele ca acestea:
Bucurați-vă, ploi de lumină în lutul uitării;
Bucurați-vă, mugurii duhovnicești ai Lucrării;
Bucurați-vă, mugurii vieții celei noi întru Hristos;
Bucurați-vă, descoperitorii sfatului dumnezeiesc;
Bucurați-vă, privitorii Chipului Preafrumos;
Bucurați-vă, struguri zdrobiți în teascul iubirii;
Bucurați-vă, că puterea lui Dumnezeu v-a umbrit;
Bucurați-vă, că lacrimile Maicii Sale v-au răcorit;
Bucurați-vă, purtătorii patimilor cei neprihăniți;
Bucurați-vă, icoane ale iubirii răscumpărate;
Bucurați-vă, Sfinților Prunci Martiri uciși de Irod pentru Domnul Hristos!

Condacul al 7-lea

Luceferi de dimineață v-ați arătat, Sfinților Prunci, și vestitori ai Răsăritului de Sus. Pentru aceasta, cu smerenie ne închinăm Celui ce v-a încununat pe voi, căzând înaintea Lui și cântând: Aliluia!

Icosul al 7-lea

Steaua Domnului v-a luminat nașterea, iar Crucea Lui v-a luminat Paștile. De îngereștile cete ați fost slujiți ca niște mucenici înaintemergători lui Hristos. Pentru aceasta strigăm vouă:
Bucurați-vă, faguri plini de mierea Cuvântului;
Bucurați-vă, pene strălucitoare ale porumbiței Duhului;
Bucurați-vă, înseninări în furtuna vieții;
Bucurați-vă, picuri de ploaie în arșița pustiului;
Bucurați-vă, tainice înmuguriri ale smochinului neroditor;
Bucurați-vă, că ați fost însuflețiți de duhovnicescul zbor;
Bucurați-vă, văi ale rodirii suferinței;
Bucurați-vă, albii ale luminării conștiinței;
Bucurați-vă, înaintemergătorilor Pruncului Hristos;
Bucurați-vă, străji ale dumnezeiescului Iisus;
Bucurați-vă, întoarcere din păcat a celor căzuți;
Bucurați-vă, rușinare a judecătorilor și cârmuitorilor nedrepți;
Bucurați-vă, Sfinților Prunci Martiri uciși de Irod pentru Domnul Hristos!

Condacul al 8-lea

Tulburarea inimilor o potoliți, Sfinților, cu darul mângâietor al rugăciunii neprihănite. Pentru aceasta vă chemăm să ne sloboziți sufletele din grija îmbătrânitoare, ca în pace să putem cânta pururea: Aliluia!

Icosul al 8-lea

Din mormântul păcatului izbăvindu-ne cu rugăciunea, ca niște stele călăuzitoare către Lumina cea neapropiată ne sunteți, Sfinților Prunci. Pentru aceasta strigăm vouă:
Bucurați-vă, trezitorii noștri din desfrânare;
Bucurați-vă, îndulcitorii lacrimilor amare;
Bucurați-vă, călăuzitorii orfanilor;
Bucurați-vă, mângâietorii mamelor nemângâiate;
Bucurați-vă, că ați fost închinați Dumnezeului Celui Viu;
Bucurați-vă, binecuvântații Maicii Domnului;
Bucurați-vă, flori în grădina raiului;
Bucurați-vă, purtătorii cununilor de spini;
Bucurați-vă, sfinți însulițați prin mărăcini;
Bucurați-vă, însulițarea nesimțitoarelor inimi;
Bucurați-vă, gene de speranță în noianul tristeții;
Bucurați-vă, țărmuri de care se sparg valurile morții;
Bucurați-vă, Sfinților Prunci Martiri uciși de Irod pentru Domnul Hristos!

Condacul al 9-lea

Nerăutatea învățând de la voi și nefățărnicia gestului, Sfinților Prunci, ca pe cei ce ați fost încununați cu lumina nepieritoare vă fericim și împreună cu voi cântăm: Aliluia!

Icosul al 9-lea

N-ați slujit deșertăciunii și chipului înșelător al lumii, ci Domnului, cu Care în același răstimp născuți fiind, de Dânsul ați și fost suiți la cer, spre veșnică pomenire. Pentru aceasta strigăm vouă:
Bucurați-vă, întoarcere din drum a fiilor risipitori;
Bucurați-vă, tresărire de conștiință a celor nepăsători;
Bucurați-vă, ramuri pe care se odihnește porumbița Duhului;
Bucurați-vă, alipire de viața cea nepieritoare;
Bucurați-vă, lepădare a păcatelor îmbătrânitoare;
Bucurați-vă, că strigătul vostru a mișcat cerurile;
Bucurați-vă, că lacrimile Rahilei au frânt tăcerile;
Bucurați-vă, pregătitorii Cinei celei de taină;
Bucurați-vă, coșmaruri ale voii împotrivitoare;
Bucurați-vă, adâncuri de rugăciune curată;
Bucurați-vă, odihnire în lumina neapropiată;
Bucurați-vă, ghiocei izbucniți din pământul Domnului;
Bucurați-vă, Sfinților Prunci Martiri uciși de Irod pentru Domnul Hristos!

Condacul al 10-lea

Cu moartea pe moarte călcând, Domnul v-a îmbrăcat în luminoasă haină de nuntă, cântarea voastră mijlocind tuturor bucurie și mare milă. Iar auzindu-vă glasurile îngerești, inimile împietrite se trezesc și la viața cea duhovnicească renasc, cântând: Aliluia!

Icosul al 10-lea

Durerea mamelor alinând, chipul gingășiei îl plămădiți în suflete, Sfinților Prunci, cu mireasma rugăciunii curate. Din darul de care v-ați împărtășit, dăruiți fără încetare tuturor celor ce cheamă numele Domnului, pentru care strigăm vouă:
Bucurați-vă, gângurit al conștiinței;
Bucurați-vă, spice ce potolesc foamea neputinței;
Bucurați-vă, pâini ale punerii înainte;
Bucurați-vă, icoane ale înmulțirii darurilor crucii;
Bucurați-vă, călăuze în taina curăției;
Bucurați-vă, că ați cunoscut durerile nașterii bucuriei;
Bucurați-vă, mădulare ale Bisericii lui Hristos;
Bucurați-vă, învățătorii smereniei neprefăcute;
Bucurați-vă, găsitorii comorilor pierdute;
Bucurați-vă, dezlegătorii de falsa înțelepciune;
Bucurați-vă, întărirea celor ce se bucură de ocări și prigoane;
Bucurați-vă, izbăvirea celor disprețuiți de lume;
Bucurați-vă, Sfinților Prunci Martiri uciși de Irod pentru Domnul Hristos!

Condacul al 11-lea

Crudul împărat Irod a murit în grele chinuri, urmărit de mânia lui Dumnezeu. Tot astfel și noi, zăbovind cu mintea în păcat și potrivnici întrupării duhovnicești a lui Hristos, ne primejduim sufletele de moartea cea nevăzută a simțirii înțelegătoare. Pentru aceasta chemăm milostivirea Domnului, strigând neîncetat: Aliluia!

Icosul al 11-lea

Mamele voastre, Sfinților Prunci, au plâns cu lacrimi amare pierderea scumpilor copii. Precum ele, plângem și noi pierderea darului lui Dumnezeu. Însă precum ele s-au bucurat mai pe urmă de acoperământul sfințeniei voastre, tot așa ne rugăm și noi pentru întoarcerea durerii în bucurie, strigând unele ca acestea:
Bucurați-vă, alinătorii durerilor părintești;
Bucurați-vă, că ați pășit pe trepte de icoană;
Bucurați-vă, că a înflorit nespusa voastră rană;
Bucurați-vă, struguri în via lui Hristos;
Bucurați-vă, bucuria celor ce nasc întru simplitatea inimii;
Bucurați-vă, că îi chemați pe ucigașii de prunci la pocăință;
Bucurați-vă, că îi apasă poveri pe conștiință;
Bucurați-vă, că se vor smeri din trufia înălțării;
Bucurați-vă, că le rămâne nădejdea mărturisirii și iertării;
Bucurați-vă, că vă cuprind brațele Maicii Domnului;
Bucurați-vă, în duhul icoanei pascale;
Bucurați-vă, de duhovniceasca întrupare;
Bucurați-vă, Sfinților Prunci Martiri uciși de Irod pentru Domnul Hristos!

Condacul al 12-lea

Duhul iubirii de stăpânire, al invidiei și al răzbunării ne face următori lui Irod. Iar duhul blândeții, al iubirii și al păcii strălucește din icoana voastră, Sfinților Prunci, spre slava lui
Dumnezeu și bucuria celor ce cu credință cântă: Aliluia!

Icosul al 12-lea

Dulceața raiului treziți în inimile noastre, Sfinților Prunci, picurând mir din înălțime peste cei însetați de viață. Pentru aceasta strigăm vouă:
Bucurați-vă, leagăne de închinare;
Bucurați-vă, certarea slujirii neînțelegătoare;
Bucurați-vă, învietorii memoriilor neprihănite;
Bucurați-vă, dezvelitorii măștilor ipocrite;
Bucurați-vă, luminătorii golului necredinței;
Bucurați-vă, martorii Stelei neapuse;
Bucurați-vă, înfricoșarea ucigașilor de prunci;
Bucurați-vă, rușinarea celor ce batjocoresc taina nașterii;
Bucurați-vă, mustrătorii încălcătorilor de jurământ hipocratic;
Bucurați-vă, îmblânzitorii fiarelor gândite;
Bucurați-vă, că lacrimile noastre de pocăință le purtați înaintea Scaunului Sfintei Treimi;
Bucurați-vă, aluat al iubirii sfințitoare;
Bucurați-vă, Sfinților Prunci Martiri uciși de Irod pentru Domnul Hristos!

Condacul al 13-lea

O, Sfinților Prunci Martiri uciși de Irod, rugați-vă pentru sufletele noastre, să învie din mormântul păcatelor încă din viața aceasta, întru dragoste neamăgitoare și dăruire duhovnicească, pentru ca întrupând Iubirea lui Dumnezeu în viața noastră, să putem cânta împreună cu voi, la Înfricoșătoarea Judecată: Aliluia! (Acest condac se zice de trei ori)

Icosul 1

Nevăzutul potrivnic, nemairăbdând minunea întrupării lui Dumnezeu a stârnit răzbunătoarea mânie a împăratului Irod, însă cum nici un fir de păr nu se mișcă fără voia Celui de Sus, Hristos S-a purtat pe brațele Fecioarei în Egipt, iar holdele jertfei voastre s-au strâns întru înmulțirea Bisericii biruitoare, pentru care toți cei ce cinstesc patimile voastre strigă:
Bucurați-vă, că pentru Hristos ați fost uciși;
Bucurați-vă, că de mâna cea nevăzută a Domnului, ca niște prescuri, ați fost liturghisiți;
Bucurați-vă, că sângele vostru a spălat pământul întinat de păcate;
Bucurați-vă, că numele Domnului v-a fost altar de jertfă;
Bucurați-vă, că sunteți ca un buchet de flori binemirositoare pus la icoana Întrupării;
Bucurați-vă, că trupurile voastre s-au frânt ca o pâine de rai înaintea lui Dumnezeu;
Bucurați-vă, că jertfa Pruncului dumnezeiesc o ați închipuit;
Bucurați-vă, că îngerii din ceruri v-au slujit;
Bucurați-vă, bucuria plânselor mame;
Bucurați-vă, nădejdea celor fără de nici o apărare;
Bucurați-vă, ajutorul celor fără de scăpare;
Bucurați-vă, bucuria și ocrotirea pruncilor;
Bucurați-vă, Sfinților Prunci Martiri uciși de Irod pentru Domnul Hristos!

Condacul 1

Ca cei ce pentru Hristos ați fost junghiați ca niște miei, Sfinților Prunci, cu podoaba nevinovăției ați luminat lumea. Jertfa dumnezeiască închipuind, în grădina Raiului ați înflorit. Pentru aceasta, cântăm cu îngereștile cete: Aliluia!

Cuvine-se cu adevărat să te fericim, Născătoare de Dumnezeu, cea pururea fericită și prea nevinovată și Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce ești mai cinstită decât heruvimii și mai mărită fără de asemănare decât serafimii, care fără stricăciune pe Dumnezeu Cuvântul ai născut, pe tine, cea cu adevărat Născătoare de Dumnezeu, te mărim.

Sfinte Dumnezeule, Sfinte tare, Sfinte fără de moarte, miluiește-ne pe noi. (de trei ori cu trei închinăciuni)

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Preasfântă Treime, miluiește-ne pe noi. Doamne, curățește păcatele noastre. Stăpâne, iartă fărădelegile noastre. Sfinte, cercetează și vindecă neputințele noastre, pentru numele Tău.

Doamne, miluiește. (de 3 ori)

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Tatăl nostru, Care ești în ceruri, sfințească-Se numele Tău, vie împărăția Ta, fie voia Ta, precum în cer așa și pe pământ. Pâinea noastră cea de toate zilele, dă-ne-o nouă astăzi și ne iartă nouă greșelile noastre, precum și noi iertăm greșiților noștri. Și nu ne duce pe noi în ispită, ci ne izbăvește de cel rău.

Preotul: Că a Ta este împărăția și puterea și slava, a Tatălui și a Fiului și a Sfântului Duh, acum și pururea și în vecii vecilor.

Strana: Amin.

iar de nu este preot, se zice: Pentru rugăciunile Sfinților Părinților noștri, Doamne Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu miluiește-ne pe noi. Amin.

Troparul Sfinților 14.000 de prunci uciși din porunca lui Irod

Glasul 1

Pentru durerile sfinților, care pentru Tine au pătimit, Milostiv fii, Doamne și vindecă toate durerile noastre, Iubitorule de oameni.

Preotul (sau diaconul) zice ectenia:

Miluiește-ne pe noi, Dumnezeule, după mare mila Ta, rugămu-ne Ție, auzi-ne și ne miluiește.

Strana: Doamne, miluiește. (de 3 ori)

Înca ne rugăm pentru mila, viața, pacea, sănătatea, mântuirea, cercetarea, lăsarea și iertarea păcatelor, buna-sporire și ajutorul robilor lui Dumnezeu (N, cei pentru care se face rugăciunea) și pentru ca să li se ierte lor toată greșala cea de voie și cea fără de voie.

Strana: Doamne, miluiește. (de 3 ori)

Încă ne rugăm ca să se păzească sfânt locașul acesta, țara aceasta, orașul (satul) acesta și toate mănăstirile, orașele și satele, de boală, de foamete, de cutremur, de potop, de foc, de sabie, de venirea altor neamuri asupra noastră și de războiul cel dintre noi; pentru ca milostiv, blând și lesne iertător să ne fie nouă Bunul și Iubitorul de oameni Dumnezeul nostru, să îndepărteze și să împrăștie toată mânia care se pornește asupra noastră, să ne izbăvească pe noi de mustrarea Lui cea dreaptă, care este asupra noastră, și să ne miluiască pe noi.

Strana: Doamne, miluiește. (de 40 de ori)

Auzi-ne pe noi, Dumnezeule, Mântuitorul nostru, nădejdea tuturor marginilor pământului și a celor ce sunt pe mare departe, și, Milostive, milostiv fii nouă, Stăpâne, pentru păcatele noastre și ne miluiește pe noi.

Strana: Doamne, miluiește. (de 3 ori)

Preotul zice ecfonisul: Că milostiv și iubitor de oameni Dumnezeu ești și Ție slavă înălțăm, Tatălui și Fiului și Sfântului Duh, acum și pururea și în vecii vecilor.

Strana: Amin.

În lipsa preotului, încheiem, zicând:

Doamne, miluiește. (de 40 de ori)

Ceea ce ești mai cinstită decât heruvimii și mai mărită fără de asemănare decât serafimii, care fără stricăciune pe Dumnezeu Cuvântul ai născut, pe tine, cea cu adevărat Născătoare de Dumnezeu, te mărim.

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Pentru rugăciunile Sfinților Părinților noștri, Doamne Iisuse Hristoase, Dumnezeul nostru, miluiește-ne pe noi. Amin.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta