LUMEA ȘI TU


 

                     de Preot Sorin Croitoru 


Lumea vrea să mă rănească,

Tu în brațe mă cuprinzi;

Ei ar vrea să mă răcească,

Tu dorești să mă aprinzi.


Lumea nu mă bagă-n seamă,

Tu mă strângi la pieptul Tău;

Ei ar vrea să-mi fie teamă,

Tu mă aperi de cel rău.


Pentru lume sunt un număr,

Pentru Tine-s unicat,

Eu sunt oaia ce pe umăr

Tu o duci neîncetat!


Pentru lume-ar fi mai bine

De-aș muri cât mai curând;

Tu, Iisuse, pentru mine

Ai muri cu drag oricând..


Pentru lume am valoare

Doar în clipa când ofer;

Pentru Tine, Doamne, oare

Nu-s ca soarele pe cer?..


Lumea știe doar să ceară,

Tu oferi necontenit,

În biserici "iar și iară"

Te jertfești la nesfârșit..


Lumea are legi meschine,

Prigonindu-i pe săraci;

Tu, Hristoase, pentru mine

Om sub legea ei Te faci.


Lumea e de când pământul

Pusă doar pe adunat,

Tu ești Dumnezeu Cuvântul,

Dăruiești, fiind bogat.


Lumea asta dă vreodată

Pâinea gratis cuiva?..

Noi pe toate, Doamne, iată,

Le primim din mâna Ta..


Se întâmplă, și Te doare,

Să uităm a-Ți mulțumi.

Încetezi Tu, Doamne, oare,

Oamenii a-i milui?..


Lumea dă doar ca pe urmă

Să ia dublu înapoi!

Tu, Păstor cu drag de turmă,

Câtă milă faci cu noi..


Fiu al Tatălui din ceruri,

Pe pământ ai vrut să vii

Ca din lumea cea căzută

Să-I duci Tatălui alți fii.


Pe aceia, Doamne Sfinte,

Care lumea vor lăsa

La al Tău iubit Părinte

Sus în cer îi vei lua.


Cei ce luptă să-împlinească 

Legile-Ți dumnezeiești 

Slava Ta or s-o primească

În cămările-Ți cerești.


Să nu uiți de mine, Doamne,

Nici de cei iubiți ai mei,

Nici de cei cu suflet mare,

Amintește-Ți și de ei,


Ia-ne-n ceruri după moarte,

Scapă-ne de lumea rea,

Fă-ne, Doamne Sfinte, parte

De Împărăția Ta!

         amin.                                              de Preot Sorin Croitoru 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta