Evanghelia după Matei 20 (1-16)


1: "Asemanatu-s'a împărăţia cerurilor cu un om stăpân de casă, care a ieşit dis-de-dimineaţă să tocmească lucrători la via să.

2: Şi învoindu-se cu lucrătorii pentru un dinar pe zi, i-a trimis în via să.

3: Şi ieşind pe la ceasul al treilea, a văzut pe alţii stând în piaţa fără lucru.

4: Şi le-a zis acelora: Mergeţi şi voi în vie, şi vă voi da ceea ce va fi dreptul vostru.

5: Iar ei s'au dus. Ieşind el iarăşi pe la ceasul al şaselea şi al nouălea, a făcut tot aşa.

6: Ieşind pe la ceasul al unsprezecelea, a găsit pe alţii stând fără lucru şi le-a zis: De ce aţi stat aici toată ziua fără lucru?

7: Ei i-au zis: Fiindcă nimeni nu ne-a tocmit. El le-a zis: Duceţi-vă şi voi în vie şi veţi primi ceea ce va fi dreptul vostru.

8: Făcându-se seara, stăpânul viei i-a spus îngrijitorului: Cheamă-i pe lucrători şi dă-le plată, începând cu cei de la urmă până la cei dintâi.

9: Venind cei din ceasul al unsprezecelea, au primit câte un dinar.

10: Şi venind cei dintâi, au socotit că vor lua mai mult, dar au primit şi ei tot câte un dinar.

11: Şi după ce au primit, cârteau împotriva stăpânului casei,

12: zicând: Aceştia de la urmă au lucrat un ceas şi i-ai făcut deopotrivă cu noi, care am dus greul zilei şi arşiţă...

13: Iar el, răspunzând, i-a zis unuia din ei: Prietene, nu-ţi fac nedreptate. Oare nu pentru un dinar te-ai învoit cu mine?

14: Ia-ţi ce este al tău şi pleacă. Vreau eu că acestuia de la urmă să-i dau cât şi ţie;

15: oare nu am dreptul să fac cu ale mele ce vreau eu?; sau este ochiul tău rău pentru că sunt eu bun?

16: Aşa vor fi cei de la urma întâi şi cei dintâi, la urmă; că mulţi sunt chemaţi, dar puţini aleşi".

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta