Tot în această zi, pomenirea preacuviosului părintelui nostru Zaharia, cel din Schetis (Schit), în Egipt, care în pace s-a săvârșit.


 


Apoftegme din Patericul egiptean: Pentru avva Zaharia:
1. Zis-a avva Macarie către avva Zaharia: spune-mi, care este lucrul monahului? Zis-a lui: pe mine mă întrebi, părinte? Și a zis avva Macarie: am vestire către tine, fiule Zaharie, căci este cel ce mă îndeamnă ca să te întreb. Zis-a lui Zaharia: precum eu socotesc, părinte, cel ce își face sila lui întru toate, acesta este monah. 2. A venit odată avva Moise să scoată apă și a aflat pe avva Zaharia rugându-se lângă fântână, și Duhul lui Dumnezeu șezând deasupra lui.
3. Zis-a oarecând avva Moise către fratele Zaharia: spune-mi, ce voi face? Și auzind s-a aruncat pe sine jos la picioarele lui, zicând: tu mă întrebi, părinte? Zis-a lui bătrânul: cred mie, fiule Zaharie, că am văzut pe Duhul Sfânt pogorându-se peste tine și dintru aceasta sunt silit să te întreb. Atunci, luând Zaharia cuculiul din cap, l-a pus sub picioare și călcându-l a zis: de nu se va zdrobi omul așa, nu poate să fie monah.
4. Șezând odată avva Zaharia în Schetia, i-a venit lui vedenie și sculându-se i-a vestit părintelui sau Carion, iar bătrânul, fiindcă era lucrător, nu era iscusit la acestea și sculându-se l-a bătut zicând că de la draci este. Dar a rămas cu gândul la aceasta. Și sculându-se, s-a dus către avva Pimen noaptea și i-a vestit lui lucrul acesta și cum se ard cele dinlăuntru ale lui și văzând bătrânul că de la Dumnezeu este, i-a zis: mergi către cutare bătrân și orice îți va zice ție, fă! Și ducându-se către bătrânul, mai înainte de a întreba el ceva, apucând bătrânul, i-a spus lui toate și cum că vedenia este de la Dumnezeu. Ci, mergi și supune-te părintelui tău!
5. Zis-a avva Pimen, că a întrebat avva Moise pe avva Zaharia, când era aproape să moară, zicând: ce vezi? Și i-a zis: nu este mai bine a tăcea, părinte? Și i-a zis lui: Așa, fiule; taci! Și în ceasul morții lui șezând avva Isidor, căutând la cer a zis: veselește-te, fiul meu Zaharia, că ți s-au deschis ție porțile împărăției cerurilor.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta