VECERNIE

   

Facere 4, 8-15

8 După aceea Cain a zis către Abel, fratele său: «Să ieșim la câmp!» Iar când erau ei în câmpie, Cain s-a aruncat asupra lui Abel, fratele său, și l-a omorât. 9 Atunci a zis Domnul Dumnezeu către Cain: «Unde este Abel, fratele tău?» Iar el a răspuns: «Nu știu! Au doară eu sunt păzitorul fratelui meu?» 10 Și a zis Domnul: «Ce ai făcut? Glasul sângelui fratelui tău strigă către Mine din pământ. 11 Și acum ești blestemat de pământul care și-a deschis gura sa, ca să primească sângele fratelui tău din mâna ta. 12 Când vei lucra pământul, acesta nu-și va mai da roadele sale ție; zbuciumat și fugar vei fi tu pe pământ». 13 Și a zis Cain către Domnul Dumnezeu: «Pedeapsa mea este mai mare decât aș putea-o purta. 14 De mă izgonești acum din pământul acesta, mă voi ascunde de la fața Ta și voi fi zbuciumat și fugar pe pământ, și oricine mă va întâlni, mă va ucide». 15 Și i-a zis Domnul Dumnezeu: «Nu așa, ci tot cel ce va ucide pe Cain înșeptit se va pedepsi». Și a pus Domnul Dumnezeu semn lui Cain, ca tot cel care îl va întâlni să nu-l omoare. 

Pilde 5, 1-15

1 Fiul meu, ia aminte la înțelepciunea mea și la sfatul meu cel bun pleacă urechea ta, 2 Ca să-ți poți păstra judecata și ca buzele tale să păzească știința. 3 Nu te uita la femeia lingușitoare, căci buzele celei străine picură miere și cerul gurii sale e mai alunecător decât untdelemnul, 4 Dar la sfârșit ea este mai amară decât pelinul, mai tăioasă decât o sabie cu două ascuțișuri. 5 Picioarele ei coboară către moarte; pașii ei duc de-a dreptul în împărăția morții. 6 Ea nu ia seama la calea vieții, pașii ei merg în neștire, nici ea nu știe unde. 7 Și acum, fiul meu, ascultă-mă și nu te îndepărta de la cuvintele gurii mele. 8 Ferește-ți calea ta de ea și nu te apropia de ușa casei ei, 9 Ca să nu dai vârtutea ta altora și anii tăi unuia fără de milă; 10 Ca străinii să nu se îndestuleze de strădania ta și ostenelile tale să nu treacă în casa altuia; 11 Ca să nu suspini la sfârșit, când trupul tău și carnea ta vor fi fără de vlagă, 12 Și să zici: «Pentru ce am urât povața și de ce inima mea a urgisit certarea? 13 De ce nu am ascultat de îndemnul dascălilor mei și spre cei ce mă învățau n-am plecat urechea mea? 14 Puțin a trebuit să nu mă nenorocesc, în plină adunare și în mijlocul obștei». 15 Bea apă din puțul tău și din pârâiașele care curg din izvorul tău.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta