I Corinteni 12, 27-31; 13, 1-8



27 Iar voi sunteți trupul lui Hristos, și mădulare fiecare în parte. 28 Și pe unii i-a pus Dumnezeu în Biserică: întâi, apostoli; al doilea, profeți; al treilea, învățători... Apoi sunt minunile, apoi darurile vindecărilor, ajutorările, cârmuirile, felurimea limbilor. 29 Oare toți sunt apostoli? oare toți sunt profeți? oare toți sunt învățători? oare toți fac minuni? 30 oare toți au darurile vindecărilor? oare toți vorbesc în limbi? oare toți pot să tălmăcească?... 31 Râvniți însă la darurile cele mai bune. Și-am să v'arăt acum o cale și mai înaltă:

1 De-aș grăi în limbile oamenilor și ale îngerilor, dar dacă n'am iubirea făcutu-m'am aramă sunătoare și chimval zăngănitorb. 2 Și de-aș avea darul profeției și de-aș cunoaște toate tainele și toată știința și de-aș avea credința toată să pot muta și munții, dar dacă n'am iubire, nimic nu sunt. 3 Și toate averile mele de le-aș împărți și trupul meu de mi l-aș da să-l ardă, dar dacă n'am iubire, nimic nu-mi folosește. 4 Iubirea rabdă'ndelung; iubirea se dăruie, ea nu invidiază; ea nu se trufește, nu se îngâmfă; 5 ea nu se poartă cu necuviință, nu-și caută pe ale sale, nu se întărâtă, nu ține'n seamă răul, 6 nu se bucură de nedreptate, ci de adevăr se bucură; 7 pe toate le suferă, pe toate le crede, pe toate le nădăjduiește, pe toate le rabdă; 8 iubirea niciodată nu se trece. Fie ele profețiile: pieri-vor; fie ele limbile: înceta-vor; fie ea știința: pieri-va.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta