Paraclisul Sfântului Sfințit Mucenic și întocmai cu Apostolii Cosma Etolianul


 Facerea monahului Gherasim Micraghiananitul

Preotul dă obișnuita binecuvântare:

Binecuvântat este Dumnezeul nostru totdeauna, acum şi pururea şi în vecii vecilor.

Strana: Amin.

Iar dacă nu este preot, se zice:

În Numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh. Amin!

Apoi Rugăciunile începătoare:

Slavă Ție, Dumnezeul nostru, slavă Ție.

Împărate ceresc, Mângâietorule, Duhul adevărului, Care pretutindenea ești și toate le împlinești, Vistierul bunătăților și dătătorule de viață, vino și Te sălășluiește întru noi, și ne curățește pe noi de toată întinăciunea și mântuiește, Bunule, sufletele noastre.

Sfinte Dumnezeule, Sfinte tare, Sfinte fără de moarte, miluiește-ne pe noi. (de trei ori cu trei închinăciuni)

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Preasfântă Treime, miluiește-ne pe noi. Doamne, curățește păcatele noastre. Stăpâne, iartă fărădelegile noastre. Sfinte, cercetează și vindecă neputințele noastre, pentru numele Tău.

Doamne, miluiește. (de 3 ori)

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Tatăl nostru, Care ești în ceruri, sfințească-Se numele Tău, vie împărăția Ta, fie voia Ta, precum în cer așa și pe pământ. Pâinea noastră cea de toate zilele, dă-ne-o nouă astăzi și ne iartă nouă greșelile noastre, precum și noi iertăm greșiților noștri. Și nu ne duce pe noi în ispită, ci ne izbăvește de cel rău.

Preotul: Că a Ta este împărăția și puterea și slava, a Tatălui și a Fiului și a Sfântului Duh, acum și pururea și în vecii vecilor.

Strana: Amin.

iar de nu este preot, se zice: Pentru rugăciunile Sfinților Părinților noștri, Doamne Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu miluiește-ne pe noi. Amin.

Doamne, miluiește. (de 12 ori)

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Veniți să ne închinăm Împăratului nostru Dumnezeu!
Veniți să ne închinăm și să cădem la Hristos, Împăratul nostru Dumnezeu!
Veniți să ne închinăm și să cădem la Însuși Hristos, Împăratul și Dumnezeul nostru! (cu trei închinăciuni)

Psalmul 142:

1. Doamne, auzi rugăciunea mea, ascultă cererea mea, întru credincioșia Ta, auzi‑mă, întru dreptatea Ta.
2. Să nu intri la judecată cu robul Tău, că nimeni din cei vii nu‑i drept înaintea Ta.
3. Vrăjmașul prigonește sufletul meu și viața mea o calcă în picioare; făcutu‑m‑a să locuiesc în întuneric ca morții cei din veacuri.
4. Mâhnit e duhul în mine și inima mea încremenită înlăuntrul meu.
5. Adusu‑mi‑am aminte de zilele cele de demult; cugetat‑am la toate lucrurile Tale, la faptele mâinilor Tale m‑am gândit.
6. Întins‑am către Tine mâinile mele, sufletul meu ca un pământ însetoșat.
7. Degrab auzi‑mă, Doamne, că a slăbit duhul meu, nu‑Ți întoarce fața Ta de la mine, ca să nu mă asemăn celor ce se coboară în mormânt.
8. Fă să aud dimineața mila Ta, că la Tine îmi este nădejdea; arată‑mi calea pe care voi merge, că la Tine am ridicat sufletul meu.
9. Scapă‑mă de vrăjmașii mei, că la Tine alerg, Doamne.
10. Învață‑mă să fac voia Ta, că Tu ești Dumnezeul meu; Duhul Tău cel bun să mă povățuiască la pământul dreptății.
11. Pentru numele Tău, Doamne, dăruiește‑mi viață, întru dreptatea Ta scoate din necaz sufletul meu.
12. Fă bunătate de stârpește pe vrăjmașii mei și pierde pe toți cei ce necăjesc sufletul meu, că eu sunt robul Tău.

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Aliluia, Aliluia, Aliluia, slavă Ţie, Dumnezeule!
Aliluia, Aliluia, Aliluia, slavă Ţie, Dumnezeule!
Aliluia, Aliluia, Aliluia, slavă Ţie, Dumnezeul nostru, slavă Ţie! (cu trei închinăciuni)

Dumnezeu este Domnul și S-a arătat nouă. Bine este cuvântat Cel ce vine întru numele Domnului. (de trei ori)

Troparul Sfântului Sfințit Mucenic Cosma Etolianul - Glas 2

Ca un râvnitor al Sfinților Apostoli ai primit lumânarea Duhului și propovăduitor dumnezeiesc al dreptei-credințe te-ai arătat; de aceea întărește-ne și pe noi pe temelia dumnezeiască a credinței ortodoxe și a sfintelor dogme, Cosma sfințite mucenicule slăvite, cerând pentru noi iertare greșelilor.

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh.

Ca un râvnitor al Sfinților Apostoli ai primit lumânarea Duhului și propovăduitor dumnezeiesc al dreptei-credințe te-ai arătat; de aceea întărește-ne și pe noi pe temelia dumnezeiască a credinței ortodoxe și a sfintelor dogme, Cosma sfințite mucenicule slăvite, cerând pentru noi iertare greșelilor.

Și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Nu vom tăcea, Născătoare de Dumnezeu, pururea a spune puterile tale, noi nevrednicii. Că de nu ai fi stat tu înainte rugându-te, cine ne-ar fi izbăvit din atâtea nevoi? Sau cine ne-ar fi păzit până acum slobozi? Nu ne vom depărta de la tine, Stăpână, că tu izbăvești pe robii tăi pururea din toate nevoile.

Psalmul 50:

1. Miluiește‑mă, Dumnezeule, după mare mila Ta.
2. Și după mulțimea îndurărilor Tale, șterge fărădelegea mea.
3. Mai vârtos mă spală de fărădelegea mea și de păcatul meu mă curățește.
4. Că fărădelegea mea eu o cunosc și păcatul meu înaintea mea este pururea.
5. Ție Unuia am greșit și rău înaintea Ta am făcut, așa încât drept ești Tu întru cuvintele Tale și biruitor când vei judeca Tu.
6. Că iată, întru fărădelegi m‑am zămislit și în păcate m‑a născut maica mea.
7. Că iată, adevărul ai iubit; cele nearătate și cele ascunse ale înțelepciunii Tale mi‑ai arătat mie.
8. Stropi‑mă‑vei cu isop și mă voi curăți; spăla-mă‑vei și mai vârtos decât zăpada mă voi albi.
9. Auzului meu vei da bucurie și veselie; bucura-se‑vor oasele mele cele smerite.
10. Întoarce fața Ta de la păcatele mele și toate fărădelegile mele șterge‑le.
11. Inimă curată zidește întru mine, Dumnezeule, și duh drept înnoiește întru cele dinlăuntru ale mele.
12. Nu mă lepăda de la fața Ta și Duhul Tău Cel Sfânt nu‑L lua de la mine.
13. Dă‑mi mie bucuria mântuirii Tale și cu duh stăpânitor mă întărește.
14. Învăța‑voi pe cei fără de lege căile Tale și cei necredincioși la Tine se vor întoarce.
15. Izbăvește‑mă de vărsarea de sânge, Dumnezeule, Dumnezeul mântuirii mele; bucura‑se‑va limba mea de dreptatea Ta.
16. Doamne, buzele mele vei deschide și gura mea va vesti lauda Ta.
17. Că de ai fi voit jertfă, Ți‑aș fi dat; arderile de tot nu le vei binevoi.
18. Jertfa lui Dumnezeu, duhul umilit, inima înfrântă și smerită Dumnezeu nu o va urgisi.
19. Fă bine, Doamne, întru bunăvoirea Ta, Sionului, și să se zidească zidurile Ierusalimului.
20. Atunci vei binevoi jertfa dreptății, prinosul și arderile de tot; atunci vor pune pe altarul Tău viței.

Cântărea întâia
Glas al VIII-lea
Irmos: Apa trecând-o...

Împodobind cu învățăturile tale dumnezeiești inimile credincioșilor, minunate întocmai cu Apostolii, izbăvește-ne cu rugăciunile tale la Dumnezeu din necurățiile patimilor.
Împodobește-ne, Cosma, cu cuvânt dumnezeiesc, al lui Gherasim
Cu sfântul cuvânt de învățătura ai călăuzit spre Hristos inimile credincioșilor, și pe noi îndreaptă-ne spre darul desăvârșit al virtuții, Cosma, de-Dumnezeu-cugetătorule.

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh.

Strălucind cu înțelepciunea duhovnicească a Evangheliei, te-ai arătat propovăduitor cu chip dumnezeiesc, întru care, Părinte Cosma, înțelepțește-ne pe noi toți să viețuim cu vrednicie.

Și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Dumnezeu se întrupează din preacuratul tău sânge nearzând sălașul tău curat, la care fii solitoare, tu singură de Dumnezeu Născătoare, ca să se îndure de cei ce te fericesc pe tine.

Cântarea a III-a
Irmos: Doamne, Cel ce ai făcut...

Cu râvnă Apostolilor te-ai îmbogățit, cuvioase; de aceea cureți inimile cu dumnezeiasca propovăduire; și acum dezrădăcinează, cu rugăciunile tale, din Biserica lui Hristos toate neghinele.

Împodobindu-te în Athos cu strălucirile cele mai presus de minte, strălucești în toată Elada lumina credinței, prin care, sfinte, ai alungat întunecimea ereticilor cea pierzătoare care ne amenința pe noi.

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh.

Cel ce cu puterea cuvântului și harurile învățăturilor ai izbăvit pe mulți din adâncul deșertăciunii, izbăvește-ne și pe noi, ca un mare Părinte întocmai cu Apostolii, din adâncul cumplitelor năluciri.

Și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Tu, care ai născut purtător de trup pe Cel ce este Pricină a toate într-un singur ipostas, dar în două firi, pe Acesta roagă-L să omoare, Preacurata, patimile trupului nostru cu bogăția bunătății Sale.

Sedealna
glasul al II-lea

Cuvântul tău s-a arătat prin Duhul Cel dumnezeiesc că o rouă cerească sufletelor secătuite; dar, o, Cosma, de-Dumnezeu-întelepțite, rourează și inimile noastre aprinse de cărbunii patimilor cu ploaia învățăturilor tale.

Cântarea a IV-a
Irmos: Am auzit, Doamne...

Ca un ucenic de-Dumnezeu-ințelepțit al Evangheliei harului, Părinte, dăruiește har sufletelor noastre prin învățătura buzelor tale.

Din primejdii, necazuri și din tot felul de nevoi slobozește-ne, fericite întocmai cu Apostolii, prin ocrotirile tale.

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh.

Cere ispășire și iertarea greșelilor noastre, sfinte, pace și înțelegere celor ce cu sinceritate te fericesc pe tine.

Și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Tu, care ai dat trup lui Dumnezeu și după naștere ai rămas nestricata că mai înainte de Naștere, Pururea Fecioară, din toată stricăciunea izbăvește-ne.

Cântarea a V-a
Irmos: Luminează-ne pe noi...

Ca un mare învățător al credinței izbăvește-ne pe noi de toată flecăreala și întoarcerea cumpliților păruți înțelepți.

De sus păzește pururea, prin mijlocirile tale Biserica lui Hristos din cumplite și grele eresuri, tu cel întocmai cu Apostolii.

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh.

Gură a lui Dumnezeu făcându-te, Cosma fericite, dă-ne pricepere să cugetăm la cuvintele lui Dumnezeu și înțelepciune ca să ne mântuim.

Și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Tron al lui Dumnezeu te-ai arătat, Fecioară Maică, că una care l-ai purtat în mâini ca pe un Prunc; pe Care roagă-L să miluiască sufletele noastre.

Cântarea a VI-a
Irmos: Rugăciunea mea voi înălța...

În toată Elada a ieșit cuvântul tău mântuitor, de-trei-ori-fericite, căci te-ai arătat trâmbița Evangheliei; de aceea, Cosma, trâmbițează în urechile sufletelor noastre frică de Dumnezeu, ca să trăim o viață plăcută lui Dumnezeu.

Tămăduiri ai săvârșit, de-Dumnezeu-grăitorule, și în viață și după fericitul tău sfârșit, de aceea și inima noastră bolnavă și durerile trupului tămăduiește-le, Cosma, Apostole al lui Hristos, prin harul cel dat ție de sus.

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh.

Ca unul ce ai îndrăzneala către Hristos Cosma de-Dumnezeu-purtătorule cel întocmai cu Apostolii, nu înceta să solești necontenit, cuvioase, ca și nu fie atrași credincioșii spre învățături nou-arătate, ci ele să se depărteze din rândul acestora.

Și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Sfeșnic de aur te-ai arătat, că una ce ai născut strălucirea Tatălui intru asemănare omenească, Maică Preacurată, izbăvind firea omenească din blestemul lui Adam; de aceea te lăudam pe tine, Stăpâna.

Condacul Sfântului sfințit Mucenic Cosma Etolianul
glasul al II-lea
Podobie: Cele de sus căutând...

Propovăduitorule sfințite, Cosma, cel întocmai cu Apostolii, temelie nefrânta a Bisericii, întărește pe piatra credinței inimile clătinate de necazuri, cerând pentru toți milă dumnezeiască.

Prochimen: Cinstită este înaintea Domnului moartea cuviosului Său.
Stih: Minunat este Dumnezeu între sfinții Lui.

Evanghelia după Matei 10,1. 5-8.

1 Chemând la Sine pe cei doisprezece ucenici ai Săi, le-a dat lor putere asupra duhurilor celor necurate, ca să le scoată și să tămăduiască orice boală și orice neputință.

5 Pe acești doisprezece i-a trimis Iisus, poruncindu-le lor și zicând: În calea păgânilor să nu mergeți, și în vreo cetate de samarineni să nu intrați; 6 Ci mai degrabă mergeți către oile cele pierdute ale casei lui Israel. 7 Și mergând, propovăduiți, zicând: S-a apropiat împărăția cerurilor. 8 Tămăduiți pe cei neputincioși, înviați pe cei morți, curățiți pe cei leproși, pe demoni scoateți-i; în dar ați luat, în dar să dați.

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh.

glasul al II-lea

Pentru rugăciunile cuviosului Tău, Milostive, șterge mulțimea greșelilor noastre!

Și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Pentru rugăciunile Născătoarei de Dumnezeu, șterge mulțimea greșelilor noastre!

Stih: Miluiește-mă, Dumnezeule, după mare milă Ta.

Stihira
glasul al VI-lea

Podoabă preadumnezeiască a Bisericii te-ai arătat, Cosma cel întocmai cu Apostolii, pe care ai împodobit-o cu cuvântul tău cel dumnezeiesc; cu care și acum luminează inimile noastre cu să viețuim virtuos, ca să ne ferim de orice sminteală a celui rău, și să stăruim neclintiți în dumnezeieștile și cinstitele predanii ale de-Dumnezeu-grăitorilor Părinți, ca să aflăm viața cea veșnică, sfinte, prin rugăciunile tale.

Preotul (diaconul) zice:

Mântuiește, Dumnezeule, poporul Tău și binecuvântează moștenirea Ta. Cercetează lumea Ta cu milă și cu îndurări. Înalță fruntea dreptmăritorilor creștini și trimite peste noi milele Tale cele bogate; pentru rugăciunile Preacuratei Stăpânei noastre Născătoarei de Dumnezeu și pururea Fecioarei Maria; cu puterea cinstitei și de viață făcătoarei Cruci; cu folosințele cinstitelor puteri cerești celor fără de trup; cu rugăciunile cinstitului, măritului Prooroc Înaintemergătorului și Botezătorului Ioan; ale Sfinților măriților și întru tot lăudaților Apostoli; ale celor între Sfinți Părinții noștri, mari dascăli și ierarhi: Vasile cel Mare, Grigorie de Dumnezeu cuvântătorul și Ioan Gură de Aur; cu ale Sfinților Atanasie cel Mare, Chiril și Ioan cel Milostiv, patriarhii Alexandriei și ale Sfântului Nifon, patriarhul Constantinopolului; cu ale celor între sfinți Părinților noștri: Nicolae al Mirelor Lichiei și Spiridon al Trimitundei, făcătorii de minuni, Calinic Cernicanul, Iosif cel Nou, Iorest și Sava, Antim Ivireanul, Iosif Mărturisitorul, Ghelasie, Leontie și Teodosie de la Brazi, și cu ale tuturor sfinților sfințiților ierarhi; cu ale sfinților, măriților și marilor Mucenici: Gheorghe, purtătorul de biruință, Dimitrie, izvorâtorul de mir, Teodor Tiron, Teodor Stratilat și Ioan cel Nou; cu ale Sfântului Sfințitului Mucenic Haralambie; cu ale Sfântului Marelui Mucenic Nichita Romanul; cu ale Sfinților Mucenici Serghie și Vah, Ioan Valahul și Oprea; cu ale Sfinților Mărturisitori Ioan și Moise, Constantin Voievod și fiii săi Constantin, Ștefan, Radu și Matei, Ianache sfetnicul; cu ale Sfântului Voievod Ștefan cel Mare și cu ale tuturor bunilor biruitori mucenici; cu ale preacuvioșilor și de Dumnezeu purtătorilor Părinților noștri: Grigorie Decapolitul, Nicodim cel Sfințit, Dimitrie cel Nou, Visarion și Sofronie, Ioan, Antonie, Daniil, Gherman, Ioan Hozevitul, Vasile de la Poiana Mărului, Teodora, și cu ale Preacuvioasei Maicii noastre Parascheva; cu ale Sfântului (N) a cărui pomenire o săvârșim astăzi; cu ale Sfinților și drepților dumnezeiești Părinți Ioachim și Ana și cu ale tuturor sfinților, rugămu-ne, Mult-milostive, Doamne, auzi-ne pe noi, păcătoșii, care ne rugăm Ție, și ne miluiește pe noi.

Strana: Doamne, miluiește. (de 12 ori)

apoi preotul rostește ecfonisul: Cu mila și cu îndurările și cu iubirea de oameni a Unuia‑Născut Fiul Tău, cu Care ești binecuvântat, împreună cu Preasfântul și Bunul și de viață Făcătorul Tău Duh, acum și pururea și în vecii vecilor.

Strana: Amin.

În lipsa preotului se zice:

Doamne, miluiește. (de 12 ori)

și se continuă Canonul:

Cântarea a VII-a
Irmos: Tinerii cei ce au mers...

Din cer primind chemarea ta, ai propovăduit Evanghelia și împlinind dumnezeieștile ei cuvinte și învățături dai putere sufletelor dreptcredincioșilor, Cosma de-Dumnezeu-purtătorule.

Ai lucrat cu înțelepciune cu plugul cuvântului ogorul sufletelor; învrednicește-ne și pe noi prin plugăria dumnezeieștilor tale învățături, sfinte, să odrăslim în inimile noastre frica cea dumnezeiască.

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh.

Ca pe un semn de biruința dumnezeiesc ai așezat crucea Domnului, cuvioase; de aceea dă-ne putere prin rugăciunile tale către Dumnezeu, Cosma de-trei-ori-fericite să ne omorâm în Hristos trupul și să ducem o viață sfântă.

Și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Cuget înțelept și străpungere a inimii și minte de-Dumnezeu-cugetătoare dă, Fecioară, celor ce caută cu credința la cinstitul tău acoperământ, Născătoare-de-Dumnezeu prealăudată și cere pentru noi, Curată, iertarea greșelilor.

Cântarea a VIII-a
Irmos: Pe Împăratul ceresc...

Aflatu-te-a, Părinte, Biserica lui Hristos întărire dumnezeiască în anii robiei, izbăvind sufletele din înșelăciunea robiei.

Cu râurile soliilor tale, Cosma de-Dumnezeu-grăitorule, curăță inimile noastre de murdăriile răutății și întinăciunile păcatului.

Binecuvântăm pe Tatăl...

Amăgirea eresurilor nou-apărute care amenința să potopească întreaga Biserică a lui Hristos ai șters-o, Părinte.

Și acum…

Acoperământ și scăpare mare a neamului creștinilor ești, Pururea-fecioara; de aceea acoperă-ne și pe noi de toată răutatea.

Cântarea a IX-a
Irmos: Cu adevărat, Născătoare de Dumnezeu...

Dă-ne putere împotriva oricărei rătăciri și păcat, Cosma cel întocmai cu Apostolii, și izbăvire de tot felul de ispite.

Împodobit fiind cu cununa mucenicilor ca un sfințit mucenic, Cosma cel întocmai cu Apostolii, încununează-ne cu chipurile virtuților tale.

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh.

Noule sfeșnic și stâlp al Bisericii, întărește pe temelia Ortodoxiei inimile drept-credincioșilor, Cosma fericite.

Și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Preacurata Marie, ceea ce ești singura de-Dumnezeu-Născătoare, alunga descurajarea din mine și umple-mă de veselie dumnezeiască, Fecioară.

Cuvine-se cu adevărat și Mărimurile

Bucură-te, imitatorul Apostolilor și învățătorul de-Dumnezeu-grăitor al Evangheliei; bucură-te, învățătorul cel dumnezeiesc al vieții cinstite, Cosma de-Duh-purtătorule, gura harului.

Organ al Duhului te-ai făcut curățindu-te pe tine prin nevoința sfântă în Muntele Athosului, și ai ieșit cu porunca dumnezeiască și ai propovăduit tuturor cuvântul harului.

Ca Pavel străbătând, Părinte, cetăți și sate, inimile drept-credincioșilor le-ai aprins de flacăra sfintei credințe și ai ars toată neghina rătăcirii.

Bucură-te, dumnezeiasca odrasla a Etoliei, palmierul cu mult rod și cinstit al Athosului; bucură-te, dumnezeiescule tâlcuitor al dreptei-credințe cu fapta și cu cuvântul, Cosma fericite.

Ai făcut alergări necontenite pentru mântuirea aproapelui, Părinte Cosma, și suferind cu tărie sfârșit prin sugrumare, te-ai învrednicit strălucit de slavă mucenicească.

De orice navală de durere și glăsuire deșartă în credința vătămătoare de suflet păzește nerănită Biserica lui Hristos, Cosma, prin soliile tale la Cel Iubitor de oameni.

Toate oștirile îngerilor, Înainte-mergătorule al Domnului, cei doisprezece Apostoli și toți sfinții împreună cu Născătoarea de Dumnezeu mijlocire ca să ne mântuim toți.

Sfinte Dumnezeule..., Preasfântă Treime..., Tatăl nostru..., Troparele: Miluiește-ne pe noi..., Slavă..., Doamne miluiește-ne pe noi..., Si acum..., Ușa milostivirii..., Ectenia și Apolisul.

După care cântăm următoarele, glasul al III-lea:

Pe toți cei ce aleargă cu credința spre mijlocirea ta la Hristos, Cosma fericite, izbăvește-i din toată mânia și necazul, și roagă-te să li se dea iertare greșelilor, îndreptare vieții și milă dumnezeiască, că viețuind în fapte ale virtuții să ne facem după sfârșit părtași ai vieții fără de sfârșit.

Stăpână, primește rugăciunile robilor tăi, și ne izbăvește pe noi de toată nevoia și necazul.

Toată nădejdea noastră spre tine o punem, Maică lui Dumnezeu, păzește-ne pe noi sub acoperământul tău.

Distih: Cu fapte de virtute împodobește, Cosma, pe Gherasim care aleargă la ajutorul tău!” 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta