Romani 9, 18-33


 

Prochimen, glasul al 4-lea (Psalm 103: 5, 1)

Cel ce faci pe îngerii Tăi duhuri și pe slugile Tale pară de foc;

Stih: Binecuvintează, suflete al meu, pe Domnul! Doamne, Dumnezeul meu, măritu-Te-ai foarte.

18 Prin urmare, Dumnezeu miluiește pe cine vrea El și împietrește pe cine vrea El. 19 Atunci, îmi veți zice: De ce-l mai scoate pe cineva vinovat? Căci vrerii Lui cine-a putut să-i stea'mpotrivă?... 20 Dar, omule, cine ești tu, cel ce-I răspunzi lui Dumnezeu împotrivă? Oare plăsmuirea-i va spune plăsmuitorului: De ce m'ai făcut așa? 21 Nu are olarul putere peste lut, ca din aceeași frământătură să facă un vas de cinste și un altul de necinste? 22 Și ce dacă Dumnezeu, vrând să-Și arate mânia și să-Și facă puterea cunoscută, cu multă răbdare a răbdat vase ale mânieie, menite spre pieire, 23 dar pentru a arăta bogăția slavei Sale către vase ale mileif, pe care mai dinainte le-a gătit spre mărire?; 24 adică pe noi, cei pe care ne-a și chemat, nu numai dintre Iudei, ci și dintre păgâni, 25 așa cum și zice la Osea: Chema-voi popor al Meu pe cel care nu era poporul Meu și iubită pe cea care nu era iubită. 26 Și va fi că'n chiar locul unde li s'a zis: Nu voi sunteți poporul Meu!, acolo ei se vor chema fii ai Dumnezeului Celui-Viu. 27 Iar Isaia strigă cu privire la Israel: Chiar dacă numărul fiilor lui Israel ar fi ca nisipul mării, doar rămășița se va mântui; 28 căci pe deplin și repede-Și va plini Domnul cuvântul pe pământ. 29 Și cum a prezis Isaia: Dacă Domnul Atotțiitorul nu ne-ar fi lăsat urmași, am fi ajuns ca Sodoma și ne-am fi asemănat cu Gomora. 30 Așadar, ce vom zice?: Că păgânii care nu căutau dreptatea au dobândit dreptatea, însă dreptatea din credință; 31 dar Israel, urmând legea dreptății, n'a ajuns la lege. 32 De ce? Pentru că nu din credință o căutau, ci ca din faptele legii; și s'au împiedicat de piatra'mpiedicării, 33 precum este scris: Iată, pun în Sion piatră de'mpiedicare și stâncă de poticnire; și tot cel ce se va încrede'n Eag nu va fi rușinath.

Aliluia, glasul al 2-lea (Psalm 148: 1, 2)

Stih 1: Lăudați-L pe Domnul, cei din ceruri. Lăudați-L pe El întru cele înalte.

Stih 2: Lăudați-L pe El toți îngerii Lui. Lăudați-L pe El toate puterile Lui. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta