Drumul spre Imparația Cerurilor

Era un mirean foarte evlavios în viaţa lui şi a venit la Avva Pimen. S-au mai întâmplat la bătrânul şi alţi fraţi, cerând să auză de la el vreun cuvânt. Şi a zis bătrânul mireanului celui credincios: Grăieşte fraţilor vreun cuvânt! Iar el se ruga, zicând: Iartă-mă, avvo, eu ca să învăţ am venit. Şi silit fiind de bătrân, a zis: Eu sunt mirean, şi vânzând şi neguţătorind verdeţuri, dezleg legăturile şi le fac mici, cumpăr cu puţin şi vând cu mult; însă nu ştiu din Scriptură să vorbesc, dar o pildă voi zice. Un om a zis prietenului său: Fiindcă am poftă să văz pe împăratul, vino cu mine! A zis lui prietenul: Vin cu tine până la jumătatea caii. Şi a zis altui prieten: Vino tu de mă du la împăratul! A zis lui: Te duc până la palatul împăratului. Zis-a şi celui de-al treilea: Vino cu mine la împăratul! Iar el a zis: Eu vin şi te duc la palat, şi stau şi grăiesc şi te bag la împăratul. Şi l-a întrebat pe el: Care este puterea pildei? Şi răspunzând, a zis lor: Cel dintâi este nevoinţa care povăţuieşte până la drum, cel de-al doilea este curăţia, care ajunge până la cer, iar al treilea este milostenia, care duce până la împăratul Dumnezeu cu îndrăzneală. Şi aşa fraţii, fo-losindu-se, s-au dus.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta