Fapte 23, 1-11


 

Prochimen, glasul al 3-lea (Luca 1: 47, 48)

Mărește sufletul meu pe Domnul și s-a bucurat duhul meu de Dumnezeu, Mântuitorul meu.

Stih: Că a căutat spre smerenia roabei Sale. Că, iată, de acum, mă vor ferici toate neamurile.

1 Și Pavel, uitându-se țintă la sinedriu, a zis: „Bărbați frați, eu până'n ziua de astăzi am viețuit înaintea lui Dumnezeu în toată conștiința cea bună...“. 2 Dar arhiereul Ananiaa le-a poruncit celor ce ședeau lângă el să-l bată peste gură. 3 Atunci Pavel i-a zis: „Te va bate Dumnezeu pe tine, perete văruitb! Tu șezi aici să mă judeci după lege, și'mpotriva legii poruncești să mă bată?“ 4 Iar cei ce stăteau lângă el au zis: „Îl ocărăști tu pe arhiereul lui Dumnezeu?...“. 5 Iar Pavel a zis: „Fraților, nu știam că este arhiereu; că scris este: Pe mai-marele poporului tău să nu-l vorbești de rău“.c 6 Dar Pavel, știind că o parte sunt saduchei și cealaltă farisei, a strigat în sinedriu: „Bărbați frați! Eu sunt fariseu, fiu de farisei. Pentru nădejdea în învierea morților sunt eu judecat!“ 7 Și când a grăit el acestea, neînțelegere s'a iscat între farisei și saduchei, și mulțimea s'a dezbinat; 8 căci saducheii spun că nu este înviere, nici înger și nici duh, dar fariseii le mărturisesc și pe una, și pe cealaltă. 9 Și strigăt mare s'a făcut; și ridicându-se unii cărturari din partea fariseilor, se certau, zicând: „În omul acesta noi nu găsim nici un rău; iar dacă duh sau înger i-a vorbit, să nu ne împotrivim noi lui Dumnezeu!“d. 10 Deci făcându-se mare neînțelegere și temându-se tribunul ca nu cumva Pavel să fie sfâșiat de ei, le-a poruncit ostașilor să se coboare și să-l smulgă din mijlocul lor și să-l ducă în tabără. 11 Iar în noaptea următoare, arătându-i-Se Domnul, i-a zis: „Îndrăznește, Pavele!, că precum ai mărturisit despre Mine la Ierusalim, așa trebuie să mărturisești și la Roma“.

Aliluia, glasul al 8-lea (Psalm 131: 8, 14)

Stih 1: Scoală-Te, Doamne, întru odihna Ta, Tu și chivotul sfințirii Tale.

Stih 2: Zis-a Domnul: Aceasta este odihna Mea în veacul veacului, aici voi locui, că am ales-o pe ea. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta