Comunicat de presă Despre parteneriatul civil și subminarea familiei naturale formată din bărbat și femeie constituită legal și canonic prin Taina Sfintei (INTEGRAL)


 


Comunicat de presă
Despre parteneriatul civilșisubminarea familiei naturale formată din bărbat 
și femeie constituită legal și canonic prin Taina Sfintei Cununii respectând 
întru totul rânduiala liturgică și Sfintele Canoane
Ca urmare a apariției în spațiul public prin mijloacele de comunicare în masă audio 
vizuală șiscrisă, precumși în urma dezbaterilorsocio-politice organizate la nivelul național și
comunitar pe marginea articolelor ce tratează subiectul Parteneriatului civil sau legalizarea
uniunii consensuale uniune cunoscută în popor sub numele de concubinaj care din punct de 
vedere moral religios este numit păcat al curviei sau prostituție tacită. În momentul în care un 
cuplu format din bărbatșifemeie sau bărbatși bărbatsau femeie șifemeie (parteneri de același sex)
einufac altcevade să își bată joc cubună știință sufletele șitrupurile lorștimcă trupurile sunt
Temple ale Duhului Sfânt deci prin săvârșirea acestui păcat precum și a orgiilorsexuale ce derivă 
din acest păcat dacă deschidem Sfânta Scriptură la Cartea Facerii vom vedea în detaliu că exact
pentru săvârșirea acestui păcatși a orgiilor ce derivă din el DumnezeuTatăltrimițând doi
îngeri de lumină a distrus prin foc și pucioasă cele două cetăți biblice Sodoma și Gomora.
Deci, luăm act cu multă îngrijorare față de propunerile și dezbaterile publice intens 
mediatizate privind legalizarea parteneriatului civil numit după cum Am spus știm deja că
Biserica cea una Sfântă sobornicească și apostolească întemeiată la cinzeci de zile după Învierea 
din morți a Domnului și Mântuitorului nostru Iisus nu condamnă omul care este creat după 
chipulși asemănareaSa ci condamnă păcatulsăvârșit de omul pe care în permanență îl așteaptă să se 
întoarcă la pocăință și să fie viu.
Așa dar, cuplurile de acelașisex sau de sex opus care doresc legalizarea parteneriatului 
civil sau legalizarea uniunii consensuale uniune cunoscută în popor sub numele de concubinaj 
suntlipsiți deBucuriileViețiide familie adicănaștereade pruncișimulte altebucurii care sunt 
posibile numai prin binecuvântarea Domnului revărsată în Taina Sfintei Cununii prin urmare
reiterăm faptul că nu avem nimic cu omul care în casa lui este liber să facă ce și cum dorește 
având liberul arbitru în schimb ca instituție care are ca misiune menținerea păciisocial morale.
În concluzie alături de cele 18 culte religioase recunoscute în România, susținem 
permanent și întărim canonic punctul de vere al Bisericii Ortodoxe Române , exprimat prin 
vocea domnului Vasile Bănescu Purtătorul de Cuvânt al Patriarhiei Române.Textele canonice pe care la aducem ca întărire sunt următoarele1
Sfântul Vasilios cel Mare, în canonul al 4-lea al său, consideră a 3-a căsătorie 
poligamie [πολυγαμίαν] și curvie [πορνείαν], pe când în canonul al 6-lea consideră că curvia 
canonicilor nu este nuntă
În canonul al 9-lea, SfântulVasiliossubliniază faptul că despărțirea soților, care e urmată de 
o relație sexuală a ambelor părți, îi face pe amândoi soții să fie adulteri[78]. Pe când în canonul
al 12-lea, el stabilește că nu mai pot sluji clericii care s-au căsătorit de două ori[79].
În canonul al 21-lea al Sfântului Vasilios cel Mare, se indică faptul că soția trebuie să îl 
primească pe bărbatul ei, dacă a desfrânat cu o femeie necăsătorită, dar că soțulse va despărți de 
femeia lui, dacă ea are o relație sexuală cu un alt bărbat[80].
În canonul următor, al 22-lea, Sfântul Vasilios îl consideră curvar pe cel care și-a răpit 
soția[81]. În canonul al 23-lea, el vorbește despre căsătoriile nelegiuite: cei căsătoriți cu două surori
sau cele care s-au căsătorit cu 2 frațiși căsătoria cu cumnata[82]. Pe când în canonul al 24-lea, 
Sfântul Vasilios o oprește pe văduva de 60 de ani, care se recăsătorește, de la împărtășire Pentru
că în acest canon se subliniază faptul că bătrânețea e vremea cuviințeiși nu a relațiilor sexuale.
În canonul al 25-lea al Sfântului Vasilios cel Mare se vorbește despre bărbatul căsătorit cu 
cea pe care a violat-o[84]. Pe când în canonul al 26-lea, Sfântul Vasilios precizează faptul că 
curvia nu e nuntă. Și el sfătuiește ca cei care trăiesc în curvie să se despartă, dar dacă vor rămâne 
împreună, ei vor fi canonisiți pentru curvia lor
În canonul al 27-lea, Sfântul Vasilios îl oprește de la slujire pe Presbiterul căsătorit cu 
nuntă nelegiuită[86]. Pe când în canonul al 30-lea, el îl pedepsește pe cel care își răpește 
soția[87]. În canonul următor, al 31-lea, Sfântul Vasiliosstabilește că femeia e adulteră, dacă se 
recăsătorește înainte de moartea soțului ei
1 ***
https://www.teologiepentruazi.ro/2016/10/05/ce-spun-canoanele-bisericii-despre-casatorie.În canonul al 35-lea, Sfântul Vasilios spune că femeia care își părăsește bărbatul fără 
motiv greșește[89]. Pe când în canonul al 36-lea, Sfântul Vasilios e îngăduitor cu căsătoriile 
femeilor cărora le-a plecat soții pe front
În canonul al 37-lea, el vorbește despre bărbatul care s-a căsătorit, după ce a trăit un 
anumit timp în concubinaj cu o altă femeie[91]. Pe când în canonul al 38-lea, Sfântul Vasilios cel 
Mare o canonisește cu 3 ani de neîmpărtășire pe fecioara care s-a căsătoritfără voia părinților ei.
În canonul al 39-lea, același Sfânt Părinte al Bisericii stabilește faptul că femeia care 
trăiește cu un bărbat adulter e o adulteră[93], iar în canonul al 40-lea, el stabilește că femeia 
roabă se poate căsători numai cu voia stăpânului ei.
În canonul al 41-lea, Sfântul Vasilios acceptă recăsătorirea văduvelor, conform I Cor. 7, 
39[95]. Iar în canonul al 42-lea el consideră curvie căsătoria celor care nu au primit voie de la 
stăpânii lor.
În canonul al 46-lea al Sfântului Vasilios cel Mare se vorbește despre femeia care s-a 
căsătorit din neștiință cu un bărbat nedivorțat, după care el s-a întors la soția lui. Sfântul Vasilios
spune despre această femeie că nu trebuie oprită de la nuntă, dar el o sfătuiește că mai bine este 
să rămână nemăritată.
În canonul al 48-lea, Sfântul Vasilios reafirmă același lucru: soția părăsită să nu se mai 
recăsătorească[98]. Pe când în canonul al 49-lea, el consideră nevinovată pe cea violată, fie că e 
femeie liberă, fie că e roabă[99]. În canonul al 50-lea, Sfântul Vasilios cel Mare consideră a 3-a 
nuntă ca nelegală[100]. Și elspune că a treia nuntă o vede ca pe niște pângăriri [ῥυπάσματα] ale 
Bisericii. Dar, în finalul canonului, Sfântul Vasilios cel Mare spune că această căsătorie a 3-a este 
mai bună decât trăirea în curvie.
În canonul al 53-lea, Sfântul Vasilios acceptă nunta a doua pentru văduva sclavă care a 
fost răpită[102]. În canonul al 58-lea, el oprește 15 ani de la împărtășire pe bărbatul adulter[103], pe 
când în canonul al 62-lea e pedepsit ca și adulterul bărbatul care a arătat nerușinare în cele 
bărbătești[104].Adică cel care a avut relații homosexuale. În canonul al 63-lea, Sfântul Vasilios 
canonisește tot cu 15 ani de oprire de la împărtășire pe cel care a căzut în păcatul zoofiliei, adică al 
sexului cu animalele.În canonul al 68-lea, Sfântul Vasilios îi pedepsește ca pe adulteri pe cei care se căsătoresc 
cu rudele lor[106]. Pe când în canonul al 69-lea, Sfântul Vasilios cel Mare îl oprește un an de la
împărtășire pe anagnostul care s-a culcat cu logodnica lui înainte de nuntă. Iar dacă are relații 
sexuale cu o femeie fără a fi logodit cu ea, îl oprește de la slujire.Aceeași pedeapsă îi dă și 
slujitorului bisericesc, care ar păcătui în acest fel.
În canonul al 70-lea, Sfântul Vasilios pedepsește cu caterisirea pe Diaconul și pe 
Presbiterul care cad în păcatul curviei[108]. Pe când în canonul al 76-lea el canonisește cu 20 de 
ani oprire de la împărtășire pentru căsătoria între cumnați[109]. În al 77-lea canon al Sfântului 
Vasilios se pedepsește adulterul[110], în al 78-lea e pedepsit cel căsătorit cu două surori (care a 
fost căsătorit cu una dintre surori, apoi se căsătorește cu a doua)[111], în al 79-lea cei care au
relații sexuale cu mamele lor vitrege.
În canonul al 80-lea, Sfântul Vasilios pedepsește poligamia, pe care o caracterizează ca 
fiind o faptă dobitocească [κτηνώδη] și cu totul străină neamului oamenilor [καί παντελῶς 
ἀλλοτρίαντοῦγένους τῶνἀνθρώπων][113].Iarîncanonulal87-lea,elopreștecăsătoriacudouă 
surori[114], căsătoria dintre ginere și soacră, dintre tată și fiică, dintre fiu și mamă, dintre 
cumnați, dintre frați[115], dintre soție și rudele bărbatului ei.
În canonul al 88-lea, Sfântul Vasilios interzice clericilor să aibă concubine.
Iar Sfântul Grigorios al Nissisului, în canonul al 4-lea, osândește adulterul [preacurvia], 
curvia[118], zoofilia și homosexualitatea.
SfântulTimoteos, PatriarhulAlexandriei,stabilește în canonul al 5-lea înfrânarea soților de
la relații sexuale înainte de împărtășirea cu Domnul, potrivit I Cor. 7, 5.
Iarîn canonul al 11-lea, el interzice căsătoria dintre nepotșimătușă și căsătoria cu 
cumnata, după ce moare sora ei.
În canonul al 13-lea, SfântulTimoteosstabilește faptul că soții nu pot avea relațiisexuale 
sâmbăta și duminica pentru că în acele zile se slujește Dumnezeiasca Liturghie.Pe când în canonul al 15-lea, el stabilește faptul că demonizarea unuia dintre soți nu e
motiv de divorț[123]. Același Sfânt Părinte alBisericii, în canonul al 16-lea,stabilește că trebuie să 
postim înainte de împărtășire.
Sfântul Teofilos al Alexandriei, în canonul al 3-lea, osândește adulterul 
Presbiterului[125], pe când, în al 5-lea, pe clericul care e căsătorit cu nepoata sa de frate[126]. În 
canonul al 9-lea, Sfântul Teofilos osândește pe cleric pentru curvie[127], iar în canonul al 13-lea, 
el desparte pe cei căsătoriți nelegiuitimi.
Sfântul Ioannis Postitorul, în canonul al 15-lea, vorbește despre bărbatul căsătorit care 
cade în curvie[129], pe când în canonul al 18-lea despre clericul căzut în curvie[130]. În canonul 
al 19-lea, Sfântul Ioannis Postitorulstabilește epitimiile pentru căsătoria a 2-a și a 3-a și acceptă 
căsătoria a 3-a, dacă soții nu au copii din căsătoriile anterioare[131]. Cu alte cuvinte, acceptă 
căsătoria a 3-a în special pentru nașterea de copii.
În canonul următor, al 20-lea, același Sfânt Părinte osândește adulterul[132], pe când în 
canonul al 21-lea, el interzice intrarea în preoție a celui care are soție adulteră. Iar dacă a făcut 
adulter după hirotonia soțului, clericul trebuie să se despartă de soția adulteră, pentru ca să mai 
poată sluji[133]. În canonul al 22-lea al Sfântului Ioannis Postitorul se stabilește că este adulter 
căsătoria cu logodnica altuia.
În canonul al 23-lea al aceluiași, se oprește căsătoria ortodocșilor cu ereticii[135], în 
canonul al 25-lea se osândește desfrâul cu logodnica[136], pe când în canonul al 26-lea e osândit 
cel care are relații sexuale cu soacra sa, în timp ce nu e despărțit de soția sa.
În canonul al 49-lea, Sfântul Ioannis Postitorul canonisește relația sexuală cu mama 
vitregă[138], pe când în canonul al 50-lea relațiile sexuale ale unui bărbat cu mama și cu fiica.
În canonul al 52-lea, SfântulIoannis Postitorul canonisește relația homosexuală dintre 
socru și ginere[140], în canonul al 55-lea relația sexuală dintre tată șifiică[141],în canonul al
56-learelația sexualădintrefiușimamă[142],încanonul al57-lea relația sexualădintrenașuldeBotez
șifina sa[143], în canonul al 58-lea relația sexuală dintre fin și nașa sa[144], pe când în canonul al
59-lea, el pedepsește pe soții care fac sex cu animale.
În canonul al 61-lea, Sfântul Ioannis Postitorul canonisește pe soții care curvesc cu 
păgâniși eretici[146],iarîn canonul al 62-lea, el vorbește despre despărțirea Presbiterului sau aDiaconului de soția sa care a devenit adulteră[147]. Pentru ca în ultimul canon al său, în canonul 
al 65-lea, Sfântul Ioannis Postitorul să îl canonisească pe soțul care face sex anal cu soția sa.
Sfântul Nichiforos Mărturisitorul, Patriarhul Constantinopolului, în canonul al 2-lea, îi 
canonisește pe cei care se căsătoresc a doua și a 3-a oară[148], iar în canonul al 7-lea îl oprește de 
la hirotonie pe cel care a trăit în depravare [ἐν ἀσωτείᾳ][149]. Însă, în canonul al 8-lea, Sfântul
Nichiforosspune că copiii născuți din concubinajși din a 2-a și a 3-a căsătorie pot fi hirotoniți, 
dacă dovedesc că sunt vrednici.
În canonul al 29-lea, Sfântul Nichiforos îi pune pe adulteri în rândul zoofililor și al
ucigașilor[151], pe când în canonul al 34-lea, el interzice primirea de daruri pentru Biserică de la 
cei care trăiesc în concubinaj[152]. În canonul al 35-lea, Sfântul Nichiforos dă anatemei pe
monahul care se leapădă de monahism șise căsătorește[153], pe când în canonul al 36-lea îl 
oprește de la hirotonie pe cel care a curvit[154]. În canonul al 37-lea, același Sfânt Părinte
interzice credincioșilor să mănânce cu cel curvar și recunoscut de toți ca fiind curvar.
Și din toată pledoaria dogmatică a Bisericii referitoare la căsătorie rezultă că Nunta se 
face între un bărbatși o femeie, care nu sunt în grade de rudenie de sânge și duhovnicească,și că ei
trebuie să fie ortodocșișisă trăiască în curăție șisfințenie, potrivit învățăturii de credință a
Bisericii. Toate păcatele care vizează căsătoria au fost canonisite aspru, pentru că ele distrug
relația de intimitate duhovnicească dintre soț și soție. A doua și a treia căsătorie au fost acceptate de către 
Biserică, dar fiind însoțite de pocăință, pentru că doar prima căsătorie este adevărata Nuntă a 
soților ortodocși.
Ne rugăm Mântuitorului Iisus Hristos, cel ce-a înviat din morți pentru Rugăciunile 
Preacuratei Maicii Sale și aleTuturor Sfinților Săi,să ne ierte toate greșelile pe care ca oameni 
viețuitoriîntrupșitrecătoripe acestPământle săvârșimreacoperindu-ne cuHarulși cuiubirea sa ne 
măsurată așa cum a făcut-o Tatăl cu Fiul când a revenit acasă
Sursa Secretariatele Parohiale
Responsabil voluntar comunicare Mass-media Andrei-Sofian Stanciu

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta