CE ÎȚI VOI RĂSPUNDE, DOAMNE?..


 



Ce Îți voi răspunde, Doamne,

În momentul dureros

Când voi trece prin calvarul

Judecății lui Hristos?..


Ce Îți voi răspunde, oare,

În momentu-îngrozitor 

Când, în loc să-mi fii aproape,

Îmi vei fi Judecător,


Când vei pune în balanță

Ce-a fost bun și ce-a fost rău,

Ca să vezi de-am fost în viață

Al Satanei, sau al Tău?..


Ce Îți voi răspunde, Doamne,

Când voi fi în fața Ta

Și-mi vei cere socoteală

Pentru nepăsarea mea?..


Vai, privirea Ta, Iisuse,

Mă va arde ca un foc

Dacă rob am fost plăcerii,

Iar virtuților deloc,


Dacă i-am slujit Satanei,

Iar pe Tine nu Te-am vrut,

De-am fost plin de fapte rele,

Însă bune n-am făcut!..


Mă gândesc și mă cutremur

De ideile ce-mi vin:

Oare îmi va fi sentința

O trimitere la chin?..


Dar și-așa, Îți dau dreptate,

Bunule Mântuitor:

Tu nu-i poți lua la Tine

Pe acei ce nu Te vor!


Mi-ai bătut la ușă, Doamne,

Dar Te-am amânat mereu;

Am deschis la toată lumea,

Însă nu lui Dumnezeu..


Motivat fiind de spaima

Că voi fi un osândit,

Nu-mi rămâne, Milostive,

Decât să Îți cer smerit


Să-mi îndrepți spre Tine viața,

Fapta, vorba, gândul meu,

Toate zilele-mi rămase

Să fiu plin de Dumnezeu,


Să mă afle moartea-n stare

De adevărat creștin

Și-mi va fi spre viață moartea,

Nicidecum spre veșnic chin!              de Preot Sorin Croitoru

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta