Catavasiile Înjumătățirii Cincizecimii


 


Glasul al VIII-lea.

(Se cântă în miercurea săptămânii a patra după Paști și la Odovanie, în miercurea săptămânii a cincea după Paști)

Cântarea I:

Marea ai împreunat-o, înecând pe trufașul faraon, cu carele de război, și pe popor neudat l-ai izbăvit, Doamne, și l-ai dus în muntele cel sfânt, cântând Ție: Cântare de biruință cânta-vom Ție, Dumnezeului nostru Celui tare în războaie!

Cântarea a III-lea:

Întăritu-s-a inima mea în Domnul; înălțatu-s-a fruntea mea întru Dumnezeul meu; lărgitu-s-a gura mea asupra vrăjmașilor mei; veselitu-m-am de mântuirea Ta.

Cântarea a IV-lea:

Prorocul Avacum, cu ochii minții, a văzut mai înainte venirea Ta, Doamne; pentru aceasta a și grăit: Din Teman va veni Domnul. Slavă slavei Tale, Hristoase! Slavă pogorârii Tale!

Cântarea a V-lea:

Doamne, Dumnezeul nostru, pace dă-ne nouă, Doamne, Dumnezeul nostru, ia-ne pe noi în stăpănirea Ta. Doamne, pe altul afară de Tine nu știm, numele Tău numim.

Cântarea a VI-lea:

Ca apele mării mă învăluiesc valurile vieții, Iubitorule de oameni. Pentru aceasta, strig ca Iona către Tine, Cuvântule: Scoate din stricăciune viața mea, milostive Doamne!

Cântarea a VII-lea:

Cuptorul haldeilor, cel plin cu flăcări de foc, s-a răcorit prin Duhul, cu purtarea de grijă a lui Dumnezeu, iar tinerii au cântat: Binecuvântat ești, Dumnezeul părinților noștri!

Cântarea a VIII-lea:

Să lăudăm, bine să cuvântăm şi să ne închinăm Domnului, cântându-I şi preaînălţându-L pe Dânsul întru toţi vecii.

Pe Cel ce Se poartă pe tronul slavei și, ca un Dumnezeu, este slăvit neîncetat, Îngeri și ceruri binecuvântați-L și-L preaînălțați întru toți vecii!

Cântarea a IX-lea:

Străin lucru este mamelor fecioria, străină este și fecioarelor nașterea de fii; dar întru tine, Născătoare de Dumnezeu, amândouă s-au rânduit. Pentru aceasta, toate semințiile pământului pe tine neîncetat te mărim.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta