Cugetare: Tăindu-i călăii Sfântului Iacov degetul mare de la mâna dreaptă, el a zis: „Și via se taie așa, ca o viță tânără să poată ieși în loc."


 

Tăindu-se și al doilea deget, Sfântul a zis: „Primește, Doamne și acest al doilea ram al secerării Tale. "
Tăindu-se și al treilea deget, Sfântul a zis: „Binecuvântez pe Tatăl, pe Fiul și pe Duhul Sfânt, Domnul. "
La tăierea celui de al patrulea deget, Sfântul a zis: „O Stăpâne Carele de cei patru Evangheliști ești închinat și slăvit, primește și jertfa acestui al patrulea deget!"
Tăindu-se al cincilea deget, Sfântul a zis: „împlinească-se bucuria mea, precum a celor cinci înțelepte fecioare în cămara de nuntă!"
Începându-se tăierea degetului celeilalte mâini, Sfântul a zis: „îți mulțumesc Ție, Stăpâne, Carele întru al șaselea ceas întinsu-Ți-ai preacuratele brațe pe Cruce, îți mulțumesc că-mi dăruiești jertfirea acestui al șaselea deget pentru Tine!"
La tăierea celui de al șaptelea deget, Sfântul a zis: „Precum David care de șapte ori pe zi Te-a lăudat pe Ține și eu smeritul pe Tine Te slăvesc cu jertfirea acestui al șaptelea deget al mâinilor mele. "
La tăierea celui de al optulea deget, Sfântul a zis: „întru a opta zi de la Sfânta Nașterea Ta, Doamne, fost-ai Tu însuți tăiat împrejur!"
La tăierea celui de al nouălea deget, Sfântul a zis: „întru al nouălea ceas, O Doamne Iisuse Hristoase Dumnezeul meu, încredințat-ai sufletul Tău în mâinile Tatălui! Iar eu pe Tine Te slăvesc cu jertfirea acestui al nouălea deget al meu!"
La tăierea celui de al zecelea deget, Sfântul Mare Mucenic a zis: „în psaltire cu zece strune cânt eu către Tine, Doamne și îți mulțumesc Ție că de această mucenicie m-ai învrednicit, îți mulțumesc Ție că m-ai învrednicit a mi se tăia degetele mâinilor mele, cele în numărul sfânt al celor Zece ale Tale Sfinte Porunci pe tăblițe de piatră săpate. "
Cât de minunată este credința și dragostea sfinților! Cât de nobile sunt sufletele nevoitorilor lui Hristos!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta