I Timotei 1, 18-20; 2, 8-15



Prochimen, glasul al 3-lea (Luca 1: 47, 48)

Mărește sufletul meu pe Domnul și s-a bucurat duhul meu de Dumnezeu, Mântuitorul meu.

Stih: Că a căutat spre smerenia roabei Sale. Că, iată, de acum, mă vor ferici toate neamurile.

18 Această poruncă îți încredințez, fiule Timotei, potrivit profețiilor făcute mai'nainte asupră-țih, ca'ntru elei să te lupți lupta cea bună, 19 având credință și conștiință bună. Pe aceasta [din urmă] lepădând-o unii, și-au pierdut credințaj; 20 între ei sunt Imeneu și Alexandru, pe care i-am dat Sataneik ca să se'nvețe să nu blasfemieze.

8 Așadar, vreau ca bărbații să se roage în tot locul, ridicând mâini sfinte, fără mânie și fără șovăire. 9 Tot așa și femeile, în îmbrăcăminte cuviincioasă, cu sfială și cumințenie să se împodobească: nu cu împletituri de păr și cu aur sau cu mărgăritare sau cu vestminte scumpe, 10 ci cu fapte bune, așa cum li se cuvine unor femei care fac mărturie de evlavie. 11 Femeia să asculte învățătura'n liniște, cu toată supunerea. 12 Eu nu-i îngădui femeii nici să învețe pe altul, nici să aibă stăpânire asupra bărbatului, ci să stea'n liniște. 13 Fiindcă Adam a fost zidit întâi, apoi Eva; 14 și Adam n'a fost amăgit; dar femeia, fiind amăgită, s'a făcut călcătoare de poruncă. 15 Ea însă se va mântui prin naștere de copii, dacă cu simplitateb rămâne'n credință, în iubire și'n sfințenie.

Aliluia, glasul al 8-lea (Psalm 131: 8, 14)

Stih 1: Scoală-Te, Doamne, întru odihna Ta, Tu și chivotul sfințirii Tale.

Stih 2: Zis-a Domnul: Aceasta este odihna Mea în veacul veacului, aici voi locui, că am ales-o pe ea. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta