Cântare de laudă la Icoana „Axion Estin"


 


Monahul în singurătatea bisericii
Cu căldură se roagă
și întunericul sufletului lui
Astfel îl alungă.

Deodată în biserică apare un monah străin -
Nimic nu este ciudat în aceasta.
Străinul începe să cânte ca un cântăreț măiestru,
Și monahul începe și el: Ceea ce ești mai cinstită. . .
În cinstea Maicii lui Dumnezeu, Maica noastră slăvită.

Dar minunatul străin îl întrerupe și-i zice:
„Între noi altfel această cântare se cântă.
Noi altfel începem și iată:
Cuvine-se cu adevărat, Părinte!"
Cuvine-se cu adevărat atunci cântă străinul,
Până la sfârșit.
Monahul sorbi totul, nevrând să piardă nici un cuvânt.
„ O prea cinstite frate, ce ușor suflu eu acum!
Dăruiește-mi, rogu-te și mie cântarea!
Îngăduie-mi să mi-o copii în slove!"

Dar el condei și hârtie la îndemână nu avea:
Biserica loc de rugăciune este,
Iar nu de scris!

Atunci al sfințeniei nopții oaspete
Semnul Crucii peste biserică făcu,
Și scrise cu degetul pe o piatră.
El scrise cu degetul precum în ceară moale;

Acest frate străin pe monah cu adevărat îl uimi.
„Au cine ești tu? " îl întrebă pe străin monahul.

„ Gavriil sunt eu. Ajungă-ți ție răspunsul. "
Și nevăzut se făcu.

Cu frică mare monahul
Pe Arhanghel recunoscu sub monahicescul strai.
Cele scrise de el scrise-au rămas pe vecie.
Sfânta biserică de bună mireasmă s-a cuprins.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta