Pomenirea Sfântului Preacuvios Mucenic Platon


 El a fost din cetatea Ancyra din Galatia. El a fost creștin prin naștere și prin educație. El s-a arătat desăvârșit în toată virtutea, încă din frageda lui tinerețe.

Sfântul Platon nu și-a ascuns credința lui în Hristos Domnul, ci a propovăduit-o pe față înaintea tuturor, vădind idolatria de minciună, prin care idolatrul se închină la lucruri neînsuflețite mai curând decât la Ziditorul a toate, Cel Viu. Pentru aceasta, el a fost adus la judecată înaintea guvernatorului Agrippinus, care l-a anchetat, torturându-l bestial. El i-a cerut lui Platon să se lepede de Hristos, să se închine la idoli și să rămână în viață, dar Sfântul Mucenic Platon i-a zis: "Există două feluri de morți, cea de puțină vreme, a trupului și cea veșnică, a sufletului; tot la fel sunt și două vieți, aceasta de puțină vreme, a trupului și cea nemuritoare, a sufletului și a trupului. "
Pentru acest răspuns dementul Agrippinus l-a schingiuit pe Sfântul Platon și mai bestial, între alte chinuri, el a poruncit să se pună peste trupul gol al mucenicului ghiulele de tun înroșite în foc. Apoi i-au jupuit în fâșii pielea trupului.
"O, sporiți-mi și mai mult chinurile, ca să se vadă mai bine răbdarea mea și bestialitatea voastră!"
Torționarul i-a amintit Mucenicului că se numește Platon, ca filosoful cel mare de demult, care a fost păgân și că ar trebui să se asemene lui și în păgânătate, după cum asemenea este și cu numele.
Dar Sfântul Mucenic Platon a zis: "în nimic nu mă asemăn eu aceluia și întru nimic nu mi se aseamănă el mie, în afară de nume. Căci eu mă învăț și îi învăț pe alții înțelepciunea lui Dumnezeu, pe când acel Platon învățător a fost al unei înțelepciuni care nebunie este înaintea lui Hristos. Numele nu poate să îi unească pe aceia pe care îi despart obiceiurile. "
După cumplite torturi Sfântul Mucenic Platon a fost aruncat în temniță, unde a fost ținut fără hrană și îngrijire timp de optsprezece zile. Temnicerii s-au uimit de rezistența lui, aflându-l încă viu după tot acest timp.
Sfântul Platon le-a zis: "Voi vă săturați de hrana cea trupească, pe când eu mă satur cu sfinte rugăciuni. Voi vă veseliți de vinul cel stricăcios, pe când pe mine mă veselește Hristos, Vița Cea Adevărată. "
Sfântul Preacuvios Mucenic Platon a fost decapitat la anul 266 și s-a înălțat la ceruri, încununat fiind cu cununa veșnicei slave, de către Hristos Domnul și Dumnezeul nostru.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta