Odovania Înălțării SFINTEI CRUCI


Catavasiile Crucii

Glasul al VIII-lea.

(1-6 august, 13 august și 24 august - 21 septembrie)

Cântarea I:

Cruce însemnând Moise de-a dreptul, cu toiagul, Marea Roșie a despărțit lui Israel, celui ce cu piciorul a trecut-o; iar de-a curmezișul lovind-o, a împreunat-o împotriva carelor lui Faraon, înscriind deasupra nebiruita armă. Pentru aceasta, lui Hristos, Dumnezeul nostru, sa-I cântam, ca S-a preaslăvit.

Cântarea a III-lea:

Toiagul spre închipuirea tainei se primește, că, prin odrăslire, a ales preot; iar acum Bisericii, celei mai înainte neroditoare, a înflorit lemnul Crucii, spre putere și spre întărire.

Cântarea a IV-lea:

Auzit-am, Doamne, taina rânduielii Tale, înțeles-am lucrurile Tale și am slăvit Dumnezeirea Ta.

Cântarea a V-lea:

O, de trei ori fericite lemn, pe care S-a răstignit Hristos, Împăratul și Domnul; prin care a căzut cel ce a înșelat cu lemnul, biruit fiind de Cel ce S-a pironit pe tine cu trupul, de Dumnezeu, Cel ce dă pace sufletelor noastre!

Cântarea a VI-lea:

În pântecele fiarei celei din apă, Iona palmele întinzându-și în chipul Crucii, mântuitoarea Pătimire mai înainte a închipui-o lămurit, de unde a treia zi ieșind, a însemnat Învierea cea mai presus de lume, a lui Hristos-Dumnezeu, Cel ce S-a răstignit cu trupul și, cu Învierea cea de a treia zi, lumea a luminat.

Cântarea a VII-lea:

Nebuna poruncă a tiranului celui păgân, pe popoare le-a tulburat, suflând cu îngrozire și cu hulă urâtă lui Dumnezeu; însă pe ce trei tineri nu i-a înfricoșat mânia cea de fiară, nici focul cel mistuitor, ci, cu duh de rouă aducător ce împotrivă sufla, înăuntrul focului fiind, cântau: Prealăudate Dumnezeul părinților și al nostru, binecuvânta ești!

Cântarea a VIII-lea:

Să lăudăm, bine să cuvântăm şi să ne închinăm Domnului, cântându-I şi preaînălţându-L pe Dânsul întru toţi vecii.

Binecuvântați, tineri cei întocmai cu numărul Treimii, pe Făcătorul Dumnezeu-Părintele; lăudați pe Cuvântul, Cel ce S-a pogorât și focul în rouă l-a prefăcut; și preaînălțați pe Duhul Cel Preasfânt, Care dă viață tuturor întru toți vecii.

Cântarea a IX-lea:

Rai de taina ești, Născătoare de Dumnezeu, care ai odrăslit nelucrat pe Hristos, de Care pomul Crucii, cel de viață purtător, pe pământ a fost sădit. Pentru aceasta, acum înălțat fiind, închinându-ne lui, pe tine te mărim.

Și îndată, cealaltă Catavasie

Moartea ce a venit neamului omenesc prin gustarea din pom, astăzi prin Cruce s-a surpat; că blestemul strămoașei a tot neamul s-a dezlegat, prin odrasla curatei Maici a lui Dumnezeu, pe care toate puterile cerurilor o măresc. 

 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta