Am vorbit cu tine ca și cum as fi fost eu

  

 Avva Pimen l-a întrebat pe avva Iosif: Ce aș putea face atunci când sunt asaltat de ispite? Să mă opun sau să le las să intre? Bătrânul i-a răspuns lui Pimen: Lasă-le să intre și luptă cu ele. Așa că avva Pimen s-a întors în pustiul Sketis, unde a și rămas.

Mai târziu, cineva din Teba a venit în Sketis și a spus fraților: L-am întrebat pe avva Iosif dacă ar trebui să rezist ispitelor atunci când se apropie de mine sau să le las să intre, iar avva Iosif mi-a spus că nu ar trebui să le permit vreo șansă, ci să le retez imediat.

Când a văzut avva Pimen cum i-a răspuns avva Iosif acelui frate din Teba, s-a dus înapoi la avva Iosif și i-a zis: Avva, ți-am cerut sfatul în privința unor gânduri ale mele și mie mi-ai spus un lucru, iar unui frate din Teba - alt lucru. Bătrânul i-a răspuns: - Știi că te iubesc? Da, i-a răspuns. - Și oare nu mi-ai spus să vorbesc cu tine ca și cum mi-aș vorbi mie? - Da, așa este. La care, bătrânul i-a răspuns: - Adevărat, dacă ispitele intră în tine și tu te lupți cu ele, devii mai puternic; am vorbit cu tine ca și cum aș fi fost eu. Sunt alții, însă, care nu pot să se folosească în acest fel de ispitele ce se apropie, așa că trebuie să le înăbușe imediat.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta