Cântare de laudă la Sfânta Muceniță Glicheria


 


„Jertfește idolilor, Glicheria!"
Poruncește judele nebun.
„Altminteri arsă vei fi cu foc!"

Glicheriei de jude-i e milă:
„Unul este Dumnezeu; iar aceștia
pe care tu-i cinstești
în mintea-ți rătăcită,
sunt diavoli,
biete judecător!
De ce jertfe grăiești, omule fără minte?!

Au nu fost-a Jertfa cea de pe Golgota,
Nu fost-a ea Jertfă înfricoșată,
Dumnezeiască și sângeroasă,
Ce toate sângeroasele de după ea
Le-a abolit?

Ci după acea înfricoșată Jertfă
O singură jertfă mai trebuiește,
Pe care Domnul o cere de la noi:
Jertfa rugăciunii curate,
Pe altarul inimii jertfită;
Jertfa milostivirii, întru lucrul mâinilor nevinovate;
Jertfa credinței, a nădejdii, a iubirii, a evlaviei.

Aceasta-i jertfa mea, o jude,
Pe care eu mă sârguiesc
înaintea Domnului Dumnezeului meu Celui Viu,
Făcătorului meu, să o aduc.
Domnul Atotsfânt astfel de jertfă dorește,
Iar nu leșuri de animale însângerate și moarte. "

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta