Paraclisul Sfintei Mucenițe Agata


 


Preotul dă obișnuita binecuvântare:

Binecuvântat este Dumnezeul nostru totdeauna, acum şi pururea şi în vecii vecilor.

Strana: Amin.

Iar dacă nu este preot, se zice:

În Numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh. Amin!

Apoi Rugăciunile începătoare:

Slavă Ție, Dumnezeul nostru, slavă Ție.

Împărate ceresc, Mângâietorule, Duhul adevărului, Care pretutindenea ești și toate le împlinești, Vistierul bunătăților și Dătătorule de viață, vino și Te sălășluiește întru noi, și ne curățește pe noi de toată întinăciunea și mântuiește, Bunule, sufletele noastre.

Sfinte Dumnezeule, Sfinte tare, Sfinte fără de moarte, miluiește-ne pe noi. (de trei ori cu trei închinăciuni)

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Preasfântă Treime, miluiește-ne pe noi. Doamne, curățește păcatele noastre. Stăpâne, iartă fărădelegile noastre. Sfinte, cercetează și vindecă neputințele noastre, pentru numele Tău.

Doamne, miluiește. (de 3 ori)

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Tatăl nostru, Care ești în ceruri, sfințească-Se numele Tău, vie împărăția Ta, fie voia Ta, precum în cer așa și pe pământ. Pâinea noastră cea de toate zilele, dă-ne-o nouă astăzi și ne iartă nouă greșelile noastre, precum și noi iertăm greșiților noștri. Și nu ne duce pe noi în ispită, ci ne izbăvește de cel rău.

Preotul: Că a Ta este împărăția și puterea și slava, a Tatălui și a Fiului și a Sfântului Duh, acum și pururea și în vecii vecilor.

Strana: Amin.

iar de nu este preot, se zice: Pentru rugăciunile Sfinților Părinților noștri, Doamne Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu miluiește-ne pe noi. Amin.

Doamne, miluiește. (de 12 ori)

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Veniți să ne închinăm Împăratului nostru Dumnezeu!
Veniți să ne închinăm și să cădem la Hristos, Împăratul nostru Dumnezeu!
Veniți să ne închinăm și să cădem la Însuși Hristos, Împăratul și Dumnezeul nostru! (cu trei închinăciuni)

Psalmul 142:

1. Doamne, auzi rugăciunea mea, ascultă cererea mea, întru credincioșia Ta, auzi‑mă, întru dreptatea Ta.
2. Să nu intri la judecată cu robul Tău, că nimeni din cei vii nu‑i drept înaintea Ta.
3. Vrăjmașul prigonește sufletul meu și viața mea o calcă în picioare; făcutu‑m‑a să locuiesc în întuneric ca morții cei din veacuri.
4. Mâhnit e duhul în mine și inima mea încremenită înlăuntrul meu.
5. Adusu‑mi‑am aminte de zilele cele de demult; cugetat‑am la toate lucrurile Tale, la faptele mâinilor Tale m‑am gândit.
6. Întins‑am către Tine mâinile mele, sufletul meu ca un pământ însetoșat.
7. Degrab auzi‑mă, Doamne, că a slăbit duhul meu, nu‑Ți întoarce fața Ta de la mine, ca să nu mă asemăn celor ce se coboară în mormânt.
8. Fă să aud dimineața mila Ta, că la Tine îmi este nădejdea; arată‑mi calea pe care voi merge, că la Tine am ridicat sufletul meu.
9. Scapă‑mă de vrăjmașii mei, că la Tine alerg, Doamne.
10. Învață‑mă să fac voia Ta, că Tu ești Dumnezeul meu; Duhul Tău cel bun să mă povățuiască la pământul dreptății.
11. Pentru numele Tău, Doamne, dăruiește‑mi viață, întru dreptatea Ta scoate din necaz sufletul meu.
12. Fă bunătate de stârpește pe vrăjmașii mei și pierde pe toți cei ce necăjesc sufletul meu, că eu sunt robul Tău.

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Aliluia, Aliluia, Aliluia, slavă Ţie, Dumnezeule!
Aliluia, Aliluia, Aliluia, slavă Ţie, Dumnezeule!
Aliluia, Aliluia, Aliluia, slavă Ţie, Dumnezeul nostru, slavă Ţie! (cu trei închinăciuni)

Dumnezeu este Domnul și S-a arătat nouă. Bine este cuvântat Cel ce vine întru numele Domnului. (de trei ori)

Troparul

Mielușeaua Ta, Iisuse, Agata, strigă cu mare glas: pe Tine, Mirele meu, Te iubesc și pe Tine căutându-Te mă chinuiesc și împreună mă răstignesc și împreună mă îngrop cu Botezul Tău; și pătimesc pentru Tine, ca să împărățesc cu Tine; și mor pentru Tine, ca să viez pentru Tine; ci ca o jertfă fără de prihană, primește-mă pe mine ceea ce cu dragoste mă jertfesc Ție. Pentru rugăciunile ei, ca un Milostiv, mântuiește sufletele noastre.

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh.

Mielușeaua Ta, Iisuse, Agata, strigă cu mare glas: pe Tine, Mirele meu, Te iubesc și pe Tine căutându-Te mă chinuiesc și împreună mă răstignesc și împreună mă îngrop cu Botezul Tău; și pătimesc pentru Tine, ca să împărățesc cu Tine; și mor pentru Tine, ca să viez pentru Tine; ci ca o jertfă fără de prihană, primește-mă pe mine ceea ce cu dragoste mă jertfesc Ție. Pentru rugăciunile ei, ca un Milostiv, mântuiește sufletele noastre.

Și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Nu vom tăcea, Născătoare de Dumnezeu, pururea a spune puterile tale, noi nevrednicii. Că de nu ai fi stat tu înainte rugându-te, cine ne-ar fi izbăvit din atâtea nevoi? Sau cine ne-ar fi păzit până acum slobozi? Nu ne vom depărta de la tine, Stăpână, că tu izbăvești pe robii tăi pururea din toate nevoile.

Psalmul 50:

1. Miluiește‑mă, Dumnezeule, după mare mila Ta.
2. Și după mulțimea îndurărilor Tale, șterge fărădelegea mea.
3. Mai vârtos mă spală de fărădelegea mea și de păcatul meu mă curățește.
4. Că fărădelegea mea eu o cunosc și păcatul meu înaintea mea este pururea.
5. Ție Unuia am greșit și rău înaintea Ta am făcut, așa încât drept ești Tu întru cuvintele Tale și biruitor când vei judeca Tu.
6. Că iată, întru fărădelegi m‑am zămislit și în păcate m‑a născut maica mea.
7. Că iată, adevărul ai iubit; cele nearătate și cele ascunse ale înțelepciunii Tale mi‑ai arătat mie.
8. Stropi‑mă‑vei cu isop și mă voi curăți; spăla-mă‑vei și mai vârtos decât zăpada mă voi albi.
9. Auzului meu vei da bucurie și veselie; bucura-se‑vor oasele mele cele smerite.
10. Întoarce fața Ta de la păcatele mele și toate fărădelegile mele șterge‑le.
11. Inimă curată zidește întru mine, Dumnezeule, și duh drept înnoiește întru cele dinlăuntru ale mele.
12. Nu mă lepăda de la fața Ta și Duhul Tău Cel Sfânt nu‑L lua de la mine.
13. Dă‑mi mie bucuria mântuirii Tale și cu duh stăpânitor mă întărește.
14. Învăța‑voi pe cei fără de lege căile Tale și cei necredincioși la Tine se vor întoarce.
15. Izbăvește‑mă de vărsarea de sânge, Dumnezeule, Dumnezeul mântuirii mele; bucura‑se‑va limba mea de dreptatea Ta.
16. Doamne, buzele mele vei deschide și gura mea va vesti lauda Ta.
17. Că de ai fi voit jertfă, Ți‑aș fi dat; arderile de tot nu le vei binevoi.
18. Jertfa lui Dumnezeu, duhul umilit, inima înfrântă și smerită Dumnezeu nu o va urgisi.
19. Fă bine, Doamne, întru bunăvoirea Ta, Sionului, și să se zidească zidurile Ierusalimului.
20. Atunci vei binevoi jertfa dreptății, prinosul și arderile de tot; atunci vor pune pe altarul Tău viței.

Cântarea I

Apa trecându-o ca pe uscat și de răutatea egiptenilor izbăvit, israeliteanul striga: Izbăvitorului și Dumnezeului nostru să-I cântăm.

Stih: Sfântă Muceniță Agata, roagă-te lui Dumnezeu pentru noi.

Cu nume preacinstit fiind împodobită, eu, cel cu suflet umbrit de răutate, vom voi ajunge măcar cu lemnul cuvântului spre pomul duhovnicesc plin de roadele faptelor tale celor bune? Ci mă rog ție, preamărită Muceniță Agata, să muți gândul meu din laturile morții sufletești către izvoarele cele de viață dătătoare ale înțelepciunii Duhului.

Stih: Sfântă Muceniță Agata, roagă-te lui Dumnezeu pentru noi.

Din paharul lacrimilor te-ai adăpat și cu pâinea rugăciunii te-ai hrănit spre a-ți întări sufletul ce se gătea de alergarea spre chinurile cele înfricoșătoare ale trupului, de care păzește pe robii tăi, fericită muceniță Agata prin rugăciunea ta către Cel Ce Se face Pâine și Izvor de viață celor ce-L iubesc pe El.

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh.

Ca o mireasă al lui Hristos ai viețuit împodobită cu toată strălucirea virtuților, privind în oglinda inimii pe Mirele Cel Preaiubit, pe care văzându-L acum fără oglindă, roagă-L preacinstită fecioară, să curățească ocglinda sufletului meu cu roua rugăciunilor tale.

Și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Preacurată, întinde-mi mână de ajutor, mie, celui ce mă primejduiesc în valurile multor patimi și înrădăcinează întru mine frica de Dumnezeu, ca în pământul mântuirii să aduc roade spre a mă învrednici de iertare.

Cântarea a III-a

,,Tu ești tăria celor ce aleargă la Tine, Doamne, Tu ești lumina celor întunecați; și pe Tine Te laudă duhul meu”.

Stih: Sfântă Muceniță Agata, roagă-te lui Dumnezeu pentru noi.

Cu podoabele tuturor virtuților fiind încununată, ai stat ca o piatră neclintită înaintea valurilor chinurilor cumplite și cu mare slavă ai fost împodobită de Piatra vieții, înaintea Căreia stând cere ca să se sfarme gândurile noastre rele de piatra rugăciunii.

Stih: Sfântă Muceniță Agata, roagă-te lui Dumnezeu pentru noi.

Cu multe lacrimi și cu suspinurile rugăciunii ai pecetluit pământul în călătoria către tiranul cel neînduplecat, iar acum dăruiește-ne picăturile rugăciunilor tale ca să udăm pământul mântuirii noastre .

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh.

Cu numele bunătății fiind numită, pe mine, cel învechit în răutate, mă arată mai bun prin rugăciunea ta către Cel Ce este Izvorul a toată bunătatea, preafericită fecioară Agata.

Și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Potolește valurile gândurilor mele celor rele și sădește în inima mea iubirea de curăție, ca bine să lucrez faptele mântuirii spre slava lui Dumnezeu.

Apoi aceste stihiri:

Veniți să împletim cunună de laude celei ce a biruit toată pofta trupului și ca un înger s-a arătat pe pământ la umbra pomului tuturor virtuților, din care hrănește acum pe cei smeriți.

Maica Vieții, din moartea pricinuită de păcat scoate-mă pe mine, cel ce greu am căzut în groapa deșertăciunii și cu frica cea dumnezeiască îngrădește inima mea ca să mă fac privitor de cele înalte.

Sedealna

Păzind cu deadinsul nestricată legătura fecioriei, te-ai făcut lucrătoare cu multă râvnă a faptelor mântuirii, iar acum sufletele cele tulburate de multe ispite le ridică la înălțimea vederii dumnezeiești.

Cântarea a IV-a

,,Sfatul cel neurmat și dumnezeiesc al întrupării Tale celei de sus, celei din Fecioară, proorocul Avacum socotindu-l a strigat: Slavă puterii Tale, Doamne!”.

Stih: Sfântă Muceniță Agata, roagă-te lui Dumnezeu pentru noi.

Pe Hristos ai mărturisit înaintea tiranului judecător și ai defăimat pe zeii cei mincinoși, fiind tu făclie nestinsă a Adevărului, care acum alungi întunericul patimilor noastre.

Stih: Sfântă Muceniță Agata, roagă-te lui Dumnezeu pentru noi.

Spânzurarea pe lemn și durerile cele cumplite ai răbdat pentru Cel Ce de bună voie S-a suit pe Cruce, ca să scoată din inimile celor aleși ai săi toată durerea ce era fără nădejdea mântuirii.

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh.

Minunată vindecare ai luat prin lucrarea Apostolului Petru, împreună cu care roagă-te ca să se descuie ușa inimii noastre cu cheia rugăciunii către tine.

Și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

De vânturile multor patimi fiind bântuit, chem adâncul milostivirii Tale, ca să mă scoți din robia păcatului.

Cântarea a V-a

,,Negura sufletului meu, Mântuitorule, risipește-o cu lumina poruncilor Tale și mă luminează ca un singur Împărat al păcii”.

Stih: Sfântă Muceniță Agata, roagă-te lui Dumnezeu pentru noi.

După ce ai lepădat toată povara patimilor lumești, te-ai gătit spre nevoință și mai mare, ca întru pătimire să mărturisești pe Cel Care de bunăvoie a luat Crucea suferinței, ca să ne mântuiască pe noi din ocara patimilor.

Stih: Sfântă Muceniță Agata, roagă-te lui Dumnezeu pentru noi.

Văzând inimile cele sterpe de dragoste ale cunoscuților ce te petreceau mai înainte prin cuvântul tău ai făcut să răsară măslin sălbatic, dar acum prin rugăciunea ta fă să răsară în inima mea pom duhovnicesc plin de roadele gândurilor înțelepciunii Celui Ce este Pomul mântuirii.

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh.

Stătut-ai cu îndrăzneală, muceniță, înaintea voievodului celui cu totul întunecat la suflet, tu, ceea ce ești făclie de Dumnezeu sfințită care luminezi pe cei ce te cinstesc pe tine cu credință și cu dragoste.

Și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Porțile mântuirii deschide-mi mie, celei ce porți în preacuratele Tale mâini cheile tuturor cămărilor Cuvântului, cu care descuie și cămara cea încuiată prin păcat a inimii mele.

Cântarea a VI-a

Rugăciunea mea voi vărsa către Domnul și Lui voi spune mâhnirile mele; că sufletul meu s-a umplut de răutăți și viața mea s-a apropiat de iad. Dar ca Iona mă rog: Dumnezeule, din stricăciune scoate-mă.

Stih: Sfântă Muceniță Agata, roagă-te lui Dumnezeu pentru noi.

Rob al înșelăciunii ai arătat pe voievodul cel stricat la minte, iar tu mărturisindu-te roabă a lui Hristos, ai săltat cu sufletul împreună cu cetele cele îngerești, pe care le trimite spre păzirea robilor tăi.

Stih: Sfântă Muceniță Agata, roagă-te lui Dumnezeu pentru noi.

Toată nădejdea punându-ți-o în Mirele Tău Hristos, ai rămas neclintită în chinuri și bând paharul pătimirii, te-ai gătit a zbura ca o porumbiță către cămara desfătătrilor dumnezeiești.

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh.

Răbdat-ai fecioară, tăierea pieptului pentru Cel Ce ca un rob a venit pe pământ, fiind hrănit cu lapte de Preacurata Fecioară, împreună cu care roagă-te să fim hrăniți noi, cei neputincioși, cu laptele cel duhovnicesc.

Și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

În cărările mântuirii îndreptează pașii sufletului meu și mă arată pe mine prin pocăință îndreptat înaintea Fiului Tău.

Apoi aceste stihiri:

Sfântul Petru ți s-a arătat ca să te mângâie pe tine în pătimirea cea mai presus de fire și minunându-se Apostolul de tăria credinței tale în Hristos te-a tămăduit de neputința trupească. Cercetează fericită, bolile noastre cele sufletești și trupești și ne dăruiește mare milă.

Preacurată, care, prin cuvânt, negrăit ai născut pe Cuvântul în zilele cele mai de apoi, roagă-te Lui, ca Una Ce ai îndrăznire de Maică.

Condacul

Să se împodobească astăzi Biserica cu porfiră slăvită, muiată în curatul sânge al muceniței Agata, strigând: Bucură-te, lauda Cataniei.

Minunat este Dumnezeu întru Sfinții Săi, Dumnezeu lui Israil.

Stih: Sfinților celor ce sunt în pământul Lui, minunate a făcut Domnul toate voile întru dânșii.

Din Evanghelia de la Luca citire:

12 Dar, mai înainte de toate acestea, își vor pune mâinile pe voi și vă vor prigoni, dându-vă în sinagogi și în temnițe, ducându-vă la împărați și la dregători, pentru numele Meu. 13 Și va fi vouă spre mărturie. 14 Puneți deci în inimile voastre să nu gândiți de mai înainte ce veți răspunde; 15 Căci Eu vă voi da gură și înțelepciune, căreia nu-i vor putea sta împotrivă, nici să-i răspundă toți potrivnicii voștri. 16 Și veți fi dați și de părinți și de frați și de neamuri și de prieteni, și vor ucide dintre voi. 17 Și veți fi urâți de toți pentru numele Meu. 18 Și păr din capul vostru nu va pieri. 19 Prin răbdarea voastră veți dobândi sufletele voastre.

Stih: Miluieste-mă, Dumnezeule...

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh.

glasul al 2-lea:

Pentru rugăciunile Cuviosului Tău, Milostive, curațește mulțimea greșelilor noastre.

Și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Pentru rugăciunile Născătoarei de Dumnezeu, Milostive, curățeste multimea greșelilor noastre.

Stihira, glasul al 6-lea (forma glasului al 2-lea), podobie: „Toata nădejdea...”

Stih: Miluiește-ne, Dumnezeule, după mare mila Ta și după mulțimea îndurărilor Tale curățeste fărădelegile noastre.

Masă duhovnicească întinde înaintea noastră astăzi Sfânta Mare Muceniță Agata, ceea ce dănțuiește în ceata fecioarelor mucenițe și înalță tămâia rugăciunilor ei la tronul Cuvântului pentru cei ce se ostenesc a plini faptele iubirii și a o lăuda pe ea cu dragoste și râvnă spre slava lui Dumnezeu.

Preotul (diaconul) zice:

Mântuiește, Dumnezeule, poporul Tău și binecuvântează moștenirea Ta. Cercetează lumea Ta cu milă și cu îndurări. Înalță fruntea dreptmăritorilor creștini și trimite peste noi milele Tale cele bogate; pentru rugăciunile Preacuratei Stăpânei noastre Născătoarei de Dumnezeu și pururea Fecioarei Maria; cu puterea cinstitei și de viață făcătoarei Cruci; cu folosințele cinstitelor puteri cerești celor fără de trup; cu rugăciunile cinstitului, măritului Prooroc Înaintemergătorului și Botezătorului Ioan; ale Sfinților măriților și întru tot lăudaților Apostoli; ale celor între Sfinți Părinții noștri, mari dascăli și ierarhi: Vasile cel Mare, Grigorie de Dumnezeu cuvântătorul și Ioan Gură de Aur; cu ale Sfinților Atanasie cel Mare, Chiril și Ioan cel Milostiv, patriarhii Alexandriei și ale Sfântului Nifon, patriarhul Constantinopolului; cu ale celor între sfinți Părinților noștri: Nicolae al Mirelor Lichiei și Spiridon al Trimitundei, făcătorii de minuni, Calinic Cernicanul, Iosif cel Nou, Iorest și Sava, Antim Ivireanul, Iosif Mărturisitorul, Ghelasie, Leontie și Teodosie de la Brazi, și cu ale tuturor sfinților sfințiților ierarhi; cu ale sfinților, măriților și marilor Mucenici: Gheorghe, purtătorul de biruință, Dimitrie, izvorâtorul de mir, Teodor Tiron, Teodor Stratilat și Ioan cel Nou; cu ale Sfântului Sfințitului Mucenic Haralambie; cu ale Sfântului Marelui Mucenic Nichita Romanul; cu ale Sfinților Mucenici Serghie și Vah, Ioan Valahul și Oprea; cu ale Sfinților Mărturisitori Ioan și Moise, Constantin Voievod și fiii săi Constantin, Ștefan, Radu și Matei, Ianache sfetnicul; cu ale Sfântului Voievod Ștefan cel Mare și cu ale tuturor bunilor biruitori mucenici; cu ale preacuvioșilor și de Dumnezeu purtătorilor Părinților noștri: Grigorie Decapolitul, Nicodim cel Sfințit, Dimitrie cel Nou, Visarion și Sofronie, Ioan, Antonie, Daniil, Gherman, Ioan Hozevitul, Vasile de la Poiana Mărului, Teodora, și cu ale Preacuvioasei Maicii noastre Parascheva; cu ale Sfântului (N) a cărui pomenire o săvârșim astăzi; cu ale Sfinților și drepților dumnezeiești Părinți Ioachim și Ana și cu ale tuturor sfinților, rugămu-ne, Mult-milostive, Doamne, auzi-ne pe noi, păcătoșii, care ne rugăm Ție, și ne miluiește pe noi.

Strana: Doamne, miluiește. (de 12 ori)

apoi preotul rostește ecfonisul: Cu mila și cu îndurările și cu iubirea de oameni a Unuia‑Născut Fiul Tău, cu Care ești binecuvântat, împreună cu Preasfântul și Bunul și de viață Făcătorul Tău Duh, acum și pururea și în vecii vecilor.

Strana: Amin.

În lipsa preotului se zice:

Doamne, miluiește. (de 12 ori)

și se continuă Canonul:

Cântarea a VII-a

Chipului celui de aur neînchinându-se tinerii lui Avraam, s-au lămurit ca aurul în topitoare; că, în cuptorul cel de foc, ca într-o cămară luminată, dănțuiau, cântând: Binecuvântat ești, Dumnezeul părinților noștri!.

Stih: Sfântă Muceniță Agata, roagă-te lui Dumnezeu pentru noi.

Temnița cea întunecată s-a sfințit, aducând întrânsa lumina rugăciunilor tale, pe care nu o stinge nici din temnița inimii mele celei greu întunecate de relele mele fapte.

Stih: Sfântă Muceniță Agata, roagă-te lui Dumnezeu pentru noi.

Cu bărbăție de suflet ai stat până la sfârșit în priveliștea chinurilor și nu ai părăsit temnița, fiind înălțată mai apoi de Hristos în cămara cea cerească întru care mijlocește să fim primiți și noi la apusul vieții.

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh.

Cu dor ai voit să pătimești pentru Cel Ce te-a îmbrăcat pe tine în veșmântul luminat al iubirii și ți-a țesut firele virtuților spre strălucire îngerească. Înaintea Acestuia stând cu mare cuviință, cere preafericită, să îmbrace sufletul meu cu haina cea curată a pocăinței.

Și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Preacurată, Ceea Ce ești Lăcaș ceresc al Cuvântului, ușile cămării cerești deschide-mi mie, celui ce sunt acum tulburat de viforul multor patimi.

Cântarea a VIII-a

În văpaie de foc stau Ție înainte heruvimii și serafimii, Doamne, și toată zidirea cântare frumoasă cântă Ție: Lăudați-L, binecuvântați-L și-L preaînălțați întru toți vecii !

Stih: Sfântă Muceniță Agata, roagă-te lui Dumnezeu pentru noi.

Mânia focului ai suferit fecioară, ceea ce ai păzit nestins focul iubirii dumnezeiești și toată cetatea s-a cutremurat de nedreapta ta pătimire prin care ai aflat slavă înaintea Domnului.

Stih: Sfântă Muceniță Agata, roagă-te lui Dumnezeu pentru noi.

Focul patimilor mele îl stinge Sfântă Muceniță Agata, ceea ce ai biruit tăria focului și te-ai arătat asemenea unui serafim purtător neîncetat de focul iubirii Focului nemistuit.

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh.

Pe mine, cel ce sunt pururea prigonit de patimile mele, încă și de răutatea celor ce grăiesc nedreptăți, mă scoate din temnița pătimirii și cu dulceața dragostei lui Hristos veselește simțirile sufletului meu.

Și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Deschide-mi ușa milostivirii, ca să aflu iertare și împăcare cu Cel pe Care pururea L-am amărât cu mulțimea păcatelor mele.

Cântarea a IX-a

Eva adică, prin păcatul neascultării, blestem înăuntru a adus, iar Tu Fecioară de Dumnezeu Născătoare, prin odrasla purtării în pântece, lumii binecuvântare ai înflorit; pentru aceasta toți Te slăvim.

Stih: Sfântă Muceniță Agata, roagă-te lui Dumnezeu pentru noi.

După ce te-ai hrănit cu merindele rugăciunii mai înainte de călătoria cerească, ai zburat ca o porumbiță la cele de sus, de unde trimite-ne nouă rugăciunea ta ca pe o ramură de măslin vestindu-ne încetarea potopului patimilor și umplerea de untdelemnul milostivirii Cuvântului.

Stih: Sfântă Muceniță Agata, roagă-te lui Dumnezeu pentru noi.

Valurile mâniei lui Dumnezeu au înecat ca pe un alt faraon pe cel ce te-a asuprit, iar acum în marea rugăciunii tale îneacă, Sfântă, pe vrăjmașii noștri cei înțelegători, scoțându-ne pe noi la limanul mântuirii.

Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh.

Focul cel amenințător l-ai stins, dăruind bucurie cetății tale, iar acum cetatea inimii mele o păzește de focul ispitelor, ca să te măresc pe tine totdeauna cu mulțumire.

Și acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

Pocăința vameșului nu mi-am agonisit și de osânda fariseului tare mă tem, dar te rog mai înainte de sfârșit să mă îndreptezi pe mine, cel ce cu umilință cad înaintea Ta.

Apoi:Cuvine-se cu adevărat să te fericim, Născătoare de Dumnezeu, cea pururea fericită și prea nevinovată și Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce ești mai cinstită decât heruvimii și mai mărită fără de asemănare decât serafimii, care fără stricăciune pe Dumnezeu Cuvântul ai născut, pe tine, cea cu adevărat Născătoare de Dumnezeu, te mărim.

Apoi aceste stihiri, glasul al 8-lea, podobie: „Ceea ce esti mai cinstită...”.

Bucură-te, cununa înțelepciunii fecioarelor iubitoare de Mirele Hristos, muntele cel înțelegător sfințit de pași îngerești, floarea cea plină de miresmele virtuților alungând din cetate viforul cel cumplit al necazurilor, nu înceta a face pomenire de cei ce te cinstesc pe tine .

Înger luminos a pecetluit mormântul tău cu piatră de cinstire, căci pe Piatra vieții ai mărturisit în toată viața ta și ai aflat dar veșnic de la cel Ce întărește pașii gândurilor noastre pe piatra cinstirii Sfinților Săi.

În grădinile cerești acum desfătându-te de cântările îngerești, îndulcește și auzul inimii mele cu doritele curgeri ale izvorului Duhului celui de oameni iubitor, ca să gonesc din inima mea gândurile răutății.

Cuget cuvios având, întru libertate ai lucrat faptele mântuirii, neînsoțindu-te prin nuntă cu mire pământesc, ci lui Hristos slujind zi și noapte întru posturi și rugăciuni.

Slavă de la Dumnezeu ai luat, căci pe pământ neîncetat ai slăvit numele Lui și bogăția averii părintești ai nesocotit, ca să-ți agonisești înțeleaptă, comoara cea duhovnicească a virtuților.

Lauda Cataniei ești, căci prin rugăciunea neîncetată pentru patria ta ai alungat norii mâniei dumnezeiești și cu haina cea sfințită cu picăturile sângelui mucenicesc ai oprit focul.

Cetele puterilor netrupești, cu Botezătorul, cu Apostolii lui Hristos, cu Sfânta Muceniță Agata și cu Născătoarea de Dumnezeu Maria, faceți rugăciune ca să ne mântuim.

Sfinte Dumnezeule...Preasfântă Treime...Tatăl nostru...

și după ecfonis cântăm Troparul, glasul al 4-lea, podobie: „Degrab ne întâmpină...”

Până la sfârșit rămânând neclintită pe piatra mărturisirii lui Hristos, ai fost mărturisită de înger, iar acum în preajma tronului ceresc dănțuind cu îngerii, nu înceta a mijloci pentru noi slobozire din legăturile patimilor.

Apoi cântăm această stihiră glasul al 2-lea, podobie: „Când de pe lemn...”, vreme în care ne închinăm icoanei Sfântului:

Primește smeritele mele cuvinte aduse spre împodobirea prealuminatului tău praznic și cu untdelemnul iubirii umple candela inimii mele, ca întru lumina gândurilor bune să lucrez faptele mântuirii și să aflu de la Hristos plată și mare milă.

Stăpână, primește rugăciunile robilor Tăi și ne izbăvește pe noi de toată nevoia și necazul.

Toata nădejdea mea spre Tine o pun, Maica lui Dumnezeu, păzește-mă sub sfânt acoperământul Tău.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta