Postări

Condacul Sfântului Cuvios Mucenic Ștefan cel Nou

Imagine
  Glasul 4 Arătatu-Te-ai astăzi... P răznuiește astăzi Biserica prăznuire de veselie, întru pomenirea ta și cu credință lăudând-o, strigă către tine, Sfinte Ștefan, lauda cuvioșilor.

Canon de rugăciune către Sfântul Cuvios Mucenic Ștefan cel Nou și către cei împreună cu dânsul

Imagine
  Troparul Sfântului Cuvios Mucenic Ștefan cel Nou, glasul al 4-lea: P ustnicește mai înainte pregătindu-te în munte, taberele vrăjmașilor celor netrupești cu toată arma Crucii le-ai pierdut, întru tot fericite. Și iarăși spre chinuire bărbătește te-ai îmbrăcat, ucigând pe Copronim cu sabia credinței. Și pentru amândouă te-ai încununat de la Dumnezeu, Preacuvioase Mucenice Ștefan, pururea pomenite. Cântarea 1, glasul al 6-lea. Irmosul: C a pe uscat umblând Israel, cu urmele prin adânc, pe prigonitorul Faraon văzându-l înecat, a strigat: lui Dumnezeu cântare de biruință să-I cântăm. Stih: Sfinte Cuvioase Părinte Ștefan, roagă-te lui Dumnezeu pentru noi. C u bucurie trecând tu pe calea cea strâmtă a nevoinței, cu întinderea muceniciei tale ai strâmtorat pornirea vrăjmașilor și ai moștenit viață largă, fericite. Stih: Sfinte Cuvioase Părinte Ștefan, roagă-te lui Dumnezeu pentru noi. R ădăcină neroditoare te-a rodit pe tine mai înainte cea cu numele Anei, ca odinioară pe Samue

Troparul Sfântului Cuvios Mucenic Ștefan cel Nou

Imagine
  Glasul 4 P ustnicește mai înainte pregătindu-te în munte, taberele vrăjmașilor celor netrupești cu toată arma Crucii le-ai pierdut, întru tot fericite. Și iarăși spre chinuire bărbătește te-ai îmbrăcat, ucigând pe Copronim cu sabia credinței. Și pentru amândouă te-ai încununat de la Dumnezeu, Preacuvioase Mucenice Ștefan, pururea pomenite.

Matei 10, 23-31

Imagine
  23 Când vă urmăresc pe voi în cetatea aceasta, fugiți în cealaltă; adevărat grăiesc vouă: nu veți sfârși cetățile lui Israel, până ce va veni Fiul Omului. 24 Nu este ucenic mai presus de învățătorul său, nici slugă mai presus de stăpânul său. 25 Destul este ucenicului să fie ca învățătorul și slugii ca stăpânul. Dacă pe stăpânul casei l-au numit Beelzebul, cu cât mai mult pe casnicii lui? 26 Deci nu vă temeți de ei, căci nimic nu este acoperit care să nu iasă la iveală și nimic ascuns care să nu ajungă cunoscut. 27 Ceea ce vă grăiesc la întuneric, spuneți la lumină și ceea ce auziți la ureche, propovăduiți de pe case. 28 Nu vă temeți de cei ce ucid trupul, iar sufletul nu pot să-l ucidă; temeți-vă mai curând de acela care poate și sufletul și trupul să le piardă în gheena. 29 Au nu se vând două vrăbii pe un ban? Și nici una din ele nu va cădea pe pământ fără știrea Tatălui vostru. 30 La voi însă și perii capului, toți sunt numărați. 31 Așadar nu vă temeți; voi sunteți cu mult mai de

II Timotei 3, 10-15

Imagine
  10 Tu însă mi-ai urmat în învățătură, în purtare, în năzuință, în credință, în îndelungă răbdare, în dragoste, în stăruință, 11 În prigonirile și suferințele care mi s-au făcut în Antiohia, în Iconiu, în Listra; câte prigoniri am răbdat! și din toate m-a izbăvit Domnul. 12 Și toți care voiesc să trăiască cucernic în Hristos Iisus vor fi prigoniți. 13 Iar oamenii răi și amăgitori vor merge spre tot mai rău, rătăcind pe alții și rătăciți fiind ei înșiși. 14 Tu însă rămâi în cele ce ai învățat și de care ești încredințat, deoarece știi de la cine le-ai învățat, 15 Și fiindcă de mic copil cunoști Sfintele Scripturi, care pot să te înțelepțească spre mântuire, prin credința cea întru Hristos Iisus.

Viața și pătimirea Cuviosului Părintelui nostru Ștefan cel Nou, făcătorul de minuni

Imagine
  E ste un lucru drept și tuturor creștinilor bine primit - după dumnezeiescul glas al lui Pavel, marele propovăduitor -, a ne împărtăși de pomenirea sfinților, precum zice și acel vers al lui David: Pomenirea drepților cu laude și celor drepți li se cuvine laudă . Nu numai atât, dar este cuvios lucru și dorit a avea pururea întru pomenire nevoințele și isprăvile sfinților, cele cu vitejie făcute. Tot așa este cuvios și drept lucru a scrie în cărți faptele lor, pentru că prin vedere și prin auzire ne suim către fapta bună și către dumnezeiasca râvnă, în care se împlinește acea Scriptură ce zice: Arată-mi fața Ta și fă-mă pe mine să aud glasul Tău. Căci amândouă se văd ca prin icoană și prin cuvântul cel scris se fac auzite. Vederea icoanei se pricinuiește de la cei ce au cu meșteșug acea știință. Iar cuvântul auzirii vine de la cei ce prin duh dumnezeiesc și prin învățătura cunoștinței, cu taină au învățat cele dumnezeiești. D eci eu, fiind neîmpărtășit de acestea amândouă, mă tem și s