VECERNIA

 

Facere 17, 15-17, 19; 18, 11-14; 21, 1-2, 4-8

15 După aceea a zis iarăși Dumnezeu către Avraam: «Pe Sarai, femeia ta, să nu o mai numești Sarai, ci Sarra să-i fie numele. 16 Și o voi binecuvânta și-ți voi da din ea un fiu; o voi binecuvânta și va fi mamă de popoare și regi peste popoare se vor ridica dintr-însa». 17 Avraam a căzut atunci cu fața la pământ și a râs, zicând în sine: «E cu putință oare să mai aibă fiu cel de o sută de ani? Și Sarra cea de nouăzeci de ani e cu putință oare să mai nască?»

19 Iar Dumnezeu a răspuns lui Avraam: «Adevărat, însăși Sarra, femeia ta, îți va naște un fiu și-i vei pune numele Isaac și Eu voi încheia cu el legământul Meu, legământ veșnic: să-i fiu Dumnezeu lui și urmașilor lui.

11 Avraam și Sarra însă erau bătrâni, înaintați în vârstă, și Sarra nu mai era în stare să zămislească. 12 Și a râs Sarra în sine și și-a zis: «Să mai am eu oare această mângâiere acum, când am îmbătrânit și când e bătrân și stăpânul meu?» 13 Atunci a zis Domnul către Avraam: «Pentru ce a râs Sarra în sine și a zis: «Oare cu adevărat voi naște, bătrână cum sunt?» 14 Este oare ceva cu neputință la Dumnezeu? La anul pe vremea aceasta am să vin pe la tine și Sarra va avea un fiu!»

1 Apoi a căutai Domnul spre Sarra, cum îi spusese, și i-a făcut Domnul Sarrei, cum îi făgăduise. 2 Și a zămislit Sarra și a născut lui Avraam un fiu la bătrânețe, la vremea arătată de Dumnezeu.

4 Și Avraam a tăiat împrejur pe Isaac, fiul său, în ziua a opta, cum îi poruncise Dumnezeu. 5 Avraam însă era de o sută de ani, când i s-a născut Isaac, fiul său, 6 Iar Sarra a zis: «Râs mi-a pricinuit mie Dumnezeu; că oricine va auzi aceasta, va râde!» 7 Și apoi a adăugat: «Cine ar fi putut spune lui Avraam că Sarra va hrăni prunci la sânul său? Și totuși i-am născut fiu la bătrânețile sale!» 8 Și crescând copilul, a fost înțărcat. Iar Avraam a făcut ospăț mare în ziua în care a fost înțărcat Isaac, fiul său. 

Judecători 13, 2-14, 17-21

2 Era însă în vremea aceea un om de la țara, din seminția lui Dan, cu numele Manoe și femeia lui era stearpă și nu năștea. 3 Udată însă s-a arătat îngerul Domnului femeii și i-a zis: «Iată tu ești stearpă și nu naști; dar vei zămisli și vei naște fiu. 4 Păzește-te dar, să nu bei vin, nici sicheră și nimic necurat să nu mănânci; 5 Că iată ai să zămislești și al să naști un fiu; și nu se va atinge briciul de capul lui, pentru că pruncul acesta va fi chiar din pântecele mamei sale nazireu al lui Dumnezeu și va începe să izbăvească pe Israel din mâna Filistenilor». 6 Și a venit femeia și a spus bărbatului său, zicând: «A venit la mine un om al lui Dumnezeu, a cărui înfățișare era ca înfățișarea unui înger al lui Dumnezeu, foarte luminos; nici eu nu l-am întrebat de unde este și nici el nu mi-a spus numele său; 7 Dar mi-a zis: Iată ai să zămislești și ai să naști un fiu; așadar să nu bei vin și sicheră și să nu mănânci nimic necurat, căci copilul chiar din pântecele mamei și până la moarte va fi nazireu al lui Dumnezeu». 8 Atunci Manoe s-a rugat Domnului și a zis: «Doamne, fă să vină iarăși pe la noi omul lui Dumnezeu pe care l-ai trimis Tu, și să ne învețe ce să facem cu copilul care se va naște!» 9 Și a ascultat Dumnezeu glasul lui Manoe și a venit îngerul iarăși la femeie, când era la câmp, însă Manoe, bărbatul ei, nu era cu dânsa. 10 Dar femeia a alergat îndată și a vestit pe bărbatul său, zicându-i: «Iată mi s-a arătat omul cel ce a venit atunci la mine». 11 Și s-a sculat Manoe și s-a dus cu femeia sa și a venit la omul acela și a zis către el: «Tu, oare, ești omul acela care ai vorbit cu femeia?» Iar îngerul i-a răspuns: «Eu!» 12 Și a zis Manoe: «Așadar, dacă se va împlini cuvântul tău, cum să ne purtăm cu copilul acesta și ce să facem cu el?» 13 Iar îngerul a zis: «Să se păzească el de toate cele ce am spus eu femeii; 14 Să nu mănânce nimic din câte rodește vița de vie; să nu bea vin, nici sicheră și să nu mănânce nimic necurat și să păzească toate câte i-am poruncit ei».

17 Și a zis Manoe către îngerul Domnului: «Cum îți este numele? Ca să te mărim, când se va împlini cuvântul tău». 18 Zis-a îngerul către el: «La ce mă întrebi tu de numele meu? Că el este minunata». 19 Atunci a luat Manoe un ied și prinos de pâine și le-a adus Domnului pe o stâncă. Și a făcut acela minunea pe care au văzut-o Manoe și femeia sa. 20 Când a început a se înălța flacăra de la jertfelnic spre cer, îngerul Domnului s-a ridicat cu flacăra de pe jertfelnic. Văzând aceasta, Manoe și femeia lui au căzut cu fața la pământ. 21 Și s-a făcut nevăzut îngerul Domnului de Manoe și de femeia lui. Atunci Manoe a înțeles că acela fusese îngerul Domnului. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta