VECERNIA

 

Facere 28, 10-17;

10 Iar Iacob, ieșind din Beer-Șeba, s'a dus la Haran. 11 Ajungând însă într'un oarecare loc, a rămas acolo pentru noapte, căci asfințise soarele. Și luând una din pietrele locului și punându-și-o căpătâi, s'a culcat în locul acela. 12 Și a avut un visb. Iată, o scară era sprijinită pe pământ, al cărei vârf atingea cerul; iar îngerii lui Dumnezeu se suiau și se pogorau pe ea. 13 Și iată că Domnul stătea drept în vârful ei și a zis: „Nu-ți fie teamă! Eu sunt Domnul, Dumnezeul lui Avraam, părintele tău, și Dumnezeul lui Isaac. Pământul pe care dormi ți-l voi da ție și urmașilor tăi. 14 Urmașii tăi vor fi ca pulberea pământului; te vei întinde la apus și la răsărit, la miazănoapte și la miazăzi, și'ntru tine se vor binecuvânta toate neamurilec pământului, și'ntru urmașii tăi. 15 Iată, Eu cu tine sunt și te voi păzi oriunde vei merge; te voi întoarce în țara aceasta și nu te voi părăsi până nu voi plini toate câte ți-am spus“. 16 Iar când s'a trezit din somn, Iacob a zis: „Într'adevăr, Domnul este în locul acesta, și eu n'am știut-o!“ 17 Și s'a'nspăimântat și a zis: „Cât e de înfricoșător locul acesta!; el nu-i altceva decât casa lui Dumnezeu; aceasta e poarta cerului!“. 

Prorocia lui Iezechiel 43, 27; 44, 1-4;

27 Și va fi că în ziua a opta, și de atunci înainte, preoții vor aduce pe jertfelnic jertfele voastre arderi-de-tot și pe cele de mântuire, iar Eu vă voi primi, zice Domnul“.

1 Atunci m'a adus îndărăt pe calea exterioară a porții templului, cea care cată spre răsărit; iar aceasta era încuiată. 2 Și mi-a zis Domnul: „Ușa aceasta va fi încuiată; ea nu se va deschide și nimeni nu va trece prin ea; 3 căci Domnul, Dumnezeul lui Israel, va intra printr'însa, și ea va fi încuiată.a Cât despre principe, el va ședea în fața ei să mănânce pâine înaintea Domnului; pe calea pridvorului porții va intra, și pe ea va ieși“. 4 Și m'a dus pe calea porții ce cată spre miazănoapte, în fața casei. Și m'am uitat, și, iată, casa era plină de slava Domnului; iar eu am căzut cu fața la pământ.  

Pilde 9, 1-11

1 Înțelepciunea și-a zidit sieși casă și pe șapte stâlpi a întărit-o;a 2 jertfele și le-a înjunghiat, vinul și l-a dres în pahar și masa și-a pregătit-o; 3 slugile și le-a trimis să facă'naltă strigare la pahar, zicând: 4 „Cel simplu, neînvățat, să treacă pe la mine!“ Iar celor nemintoși le-a zis: 5 „Veniți și mâncați pâinea mea și beți vinul pe care l-am dres pentru voi! 6 Lăsați deoparte nerozia și veți trăi, pentru ca în veac să împărățiți;b căutați lucrarea minții,c ca să puteți trăi, și drept călăuziți-vă înțelegerea prin cunoaștere“. 7 Cel care-i ceartă pe cei răi își va atrage dispreț, iar cel care-l mustră pe cel necurat se necinstește pe sine. 8 Nu-i mustra pe cei răi, ca să nu te urască; mustră-l pe cel înțelept, și el te va iubi. 9 Deschide-i înțeleptului o caled, și el va fi mai înțelept; învață-l pe cel drept să cunoască, și el mai multă cunoaștere își va dobândi. 10 Începutul înțelepciunii e frica de Domnul, iar sfatul celor sfinți e cunoașterea; căci a cunoaște legea e datul cugetului bun; 11 că'n acest chip vei trăi mult și anii vieții tale ți se vor adăuga.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta