Pomul fără Fructe și Răbdarea Credinței



 A **Zămislirea Sfintei Fecioare Maria de către Sfânta Ana** (prăznuită pe **9 decembrie**) este un eveniment de o importanță teologică profundă, marcând începutul pregătirii neamului omenesc pentru venirea Mântuitorului. Această sărbătoare ne aduce în prim-plan credința neclintită, răbdarea și rugăciunea fierbinte a **Drepților Ioachim și Ana**.


Iată o pildă inspirată din credința lor și din Taina Zămislirii:


***




**Context:** Sfinții Ioachim și Ana erau oameni drepți și bogați, dar sufereau o mare rușine în Israel: nu aveau copii. În Vechiul Testament, sterpiciunea era considerată un semn al blestemului divin.


### Pilda Grădinii Neînflorite


Trăiau odată un **Grădinar priceput** (Ioachim) și o **Grădină înțeleaptă** (Ana). Ioachim avea o grădină minunată, cu arbori, flori și fântâni, care rodeau din belșug. El își dădea jumătate din toate roadele la Templu și săracilor.


Dar în mijlocul grădinii sale, era un **Pom Sfânt** (sufletul său și al Anei) care, deși era bine îngrijit, **nu dădea fructe**. De 50 de ani, pomul era frumos, cu frunze verzi, dar rodul lipsea.


Vecinii și preoții îl judecau pe Ioachim:

— Toate îți rodesc, dar Pomul tău cel mai de preț este sterp. E un semn că Dumnezeu nu te-a binecuvântat pe deplin.


Ioachim s-a retras în pustie și a plâns în fața lui Dumnezeu:

— Doamne, am păzit Legea, am făcut milostenie! De ce nu-mi dai un rod din Pomul meu?


Iar Ana, rămasă singură, s-a retras în grădină. Ea a văzut într-un cuib o **rândunică** hrănindu-și puii. Ea a plâns:

— Păsările Cerului au rod, dar eu, roaba Ta, nu am!


Auzind plânsul Anei și rugăciunea lui Ioachim, Dumnezeu a trimis un Înger.


Îngerul i-a spus lui Ioachim: **„Dumnezeu va asculta rugăciunea ta și vei avea Rod.”**


Îngerul i-a spus Anei: **„Nu te teme, Rugăciunea ta a fost un parfum plăcut. Vei zămisli pe Maica Luminii!”**


Și pe loc, **Pomul Sfânt** (unirea lor) a dat rod, un **Rod Neprețuit** (Maica Domnului), care a devenit **Pomul Vieții** pentru întreaga lume.


> **Învățătura Pildei:** Sfânta Ana și Dreptul Ioachim ne învață despre **Răbdarea Credinței**. Sterpiciunea lor a fost o **probă** de la Dumnezeu, nu un blestem. Ei au arătat că, oricât de întârziată ar fi binecuvântarea, dacă omul nu deznădăjduiește și continuă să facă **milostenie** (Ioachim) și **rugăciune fierbinte** (Ana), Dumnezeu va transforma „sterpiciunea” (lipsa) în **Rodul cel mai Mare** (Maica Domnului), arătând că El rânduiește lucrurile în **cel mai înalt scop**.


***


## Minunea: Întâlnirea la Poarta de Aur și Harul Zămislirii


**Context:** Această minune descrie momentul culminant al împlinirii rugăciunii lor și confirmarea Zămislirii.


### Minunea Păcii la Poarta de Aur


După ce Îngerul le-a vestit amândurora, în locuri diferite, că rugăciunile lor au fost ascultate și că vor zămisli un copil, Sfinții Ioachim și Ana au pornit, plini de credință și bucurie, spre Ierusalim.


**Minunea s-a petrecut la Poarta de Aur a Ierusalimului:**


* Când s-au întâlnit la Poarta de Aur, **cei doi s-au îmbrățișat cu o dragoste curată și sfântă**.

* **În acea îmbrățișare s-a împlinit Zămislirea** Pruncului Fecioară. Ea nu a fost doar o întâlnire fizică, ci o **unire plină de Har**, sfințită de rugăciune și de făgăduința Îngerului.


**Roada Întâlnirii:** Femeia care fusese **sterpă** a zămislit, iar Pruncul zămislit a fost nu un copil oarecare, ci Fecioara Maria, cea care urma să fie *Maica lui Dumnezeu*.


> **Minunea Mărturisește:** Întâlnirea lor la Poarta de Aur este un simbol al **Tainei și Sfințeniei căsătoriei** și arată că **Zămislirea Sfintei Fecioare Maria** nu a fost un eveniment obișnuit, ci o lucrare directă a Harului lui Dumnezeu, ca răspuns la o viață de sfințenie și jertfă a părinților ei. Prin această Zămislire, s-a deschis **Poarta de Aur** a mântuirii pentru toată lumea.


***


Doriți să aflați o scurtă rugăciune către Sfinții și Drepții Părinți Ioachim și Ana?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Luca 1, 39-49, 56

Rugăciune către Sfânta Muceniță Hristina

Biblia Sectară și Biblia Ortodoxă. Diferentele dintre minciunile sectantilor si dreapta credinta